کد خبر: ۷۴۰۵۱۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
وضعیت حمل‌ونقل وخیم‌تر می‌شود

چمران: دولت رئیسی تمام بودجه شهرداری‌ها را حذف کرد

مهدی چمران، رئيس شورای شهر تهران گفت: رئيسی، در روزهایی که تهران از شدت آلودگی هوا خفه شده و اوضاع حمل‌ونقل عمومی بحرانی است، در پیش‌‌نویس بودجه ۱۴۰۱ تمام ردیف‌های بودجه‌ای برای شهرداری‌ها را حذف کرده است.
چمران: دولت رئیسی تمام بودجه شهرداری‌ها را حذف کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس شورای شهر تهران با گلایه و انتقاد از تدوین بودجه ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه و حذف اعتبارات شهرداری‌ها در سال آینده گفت: با این اقدام وضعیت حمل و نقل عمومی در سال آینده به مراتب بدتر خواهد شد و این یک هشدار جدی است.

مهدی چمران در بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با انتقاد از تدوین بودجه ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: متأسفانه برخلاف تصور بودجه ۱۴۰۱ کشور بسته شده است و شب گذشته و امروز صبح که بنده تبصره‌های آن را بررسی می‌کردم به نکاتی برخورد کردم که وضعیت شهرداری‌های کل کشور را در آینده با چالش و مشکل روبرو خواهد کرد.

چمران با بیان اینکه هر آنچه که برای شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده بود توسط سازمان برنامه و بودجه برای سال ۱۴۰۱ حذف شده است و این در حالی‌ست که ما با مشکل آلودگی هوا و ترافیک روبرو هستیم و راه حل این معضلات توسعه حمل و نقل عمومی است که متاسفانه بودجه آن در سال ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه حذف شده است.

وی با اشاره به پیامک‌های ارسال شده از سوی شهروندان و گلایه آن‌ها از وضعیت اتوبوس‌ها و کمبود‌ها در این زمینه گفت: در چنین شرایطی که ما با مشکل آلودگی هوا و کمبود حمل و نقل عمومی روبرو هستیم و همه نیز به خوبی می‌دانیم و عنوان هم می‌کنیم که بایستی حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند، کورراهی که بودجه سال ۱۴۰۰ بود و عملیاتی نشد در سال ۱۴۰۱ به طور کامل توسط دوستان خوب ما در سازمان برنامه و بودجه که ما به آن‌ها نیز ارادت داریم حذف شده است.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، قیر، وام فاینانس، وام‌های خارجی، اعتبارات مترو و اتوبوس و هر آنچه که می‌شد برای توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود در بودجه ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه حذف شده است. این اقدام سازمان برنامه بودجه دست به دست میکروب‌ها می‌دهد تا مشکلات کلانشهر‌ها و حتی شهر‌ها نیز بیشتر شود.

وی ادامه داد: در این شرایط این اقدام ناپسند موجب گلایه شهرداری‌ها است و نارضایتی‌های عمومی را به همراه خواهد داشت چرا که شهرداری‌ها با کار و تلاش‌شان می‌توانند آسایش و آرامش را در شهر‌ها ایجاد کنند و بالعکس با کم‌کاری می‌توانند نارضایتی عمومی را به همراه داشته باشند و به تبع رضایت عمومی برای کشور لازم و ضروری است و با این اقدام سازمان برنامه و بودجه و در این شرایط نارضایتی عمومی ایجاد خواهدشد و نمی‌توان آن را دفع کرد.

چمران با تاکید بر اینکه آلودگی هوا با تصمیم اخیر سازمان برنامه و بودجه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ بدتر خواهد شد گفت: این یک هشدار است و خواهش ما این است که هم اکنون مدیریت سازمان و برنامه و بودجه که از دوستان ما هستند و ارادت داریم این مسئله را اصلاح بکنند و ما نیز آمادگی داریم با آن‌ها بنشینیم و این اصلاحات را انجام بدهیم چرا که این مسئله مشکلات عدیده‌ای را برای شهرداری‌های کل کشور به وجود خواهد آورد. در صورت عدم اصلاح بودجه ۱۴۰۱ شرایط در سال آینده بدتر خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین از نامه‌نگاری به رئیس جمهور و دولت برای پیگیری حذف اعتبارات شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: قطعا ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و این موضوع باید حتما اصلاح شود و از شهردار تهران و همکارانش هم می‌خواهیم به میدان بیایند و این موضوع را پیگیری کنند.

وی گفت: اینکه شهردار تهران در هیئت دولت برود و بنشیند فایده‌ای ندارد و باید یقه بگیرند و این موارد را پیگیری کنند و قطعا شورا نیز به سهم خودش در کنار شورای عالی استان‌ها این مسئله را پیگیری خواهد کرد تا بتوانیم ان را اصلاح بکنیم و این مسئله حیاتی است چرا که شهرداری‌های کل کشور در شرایط مالی خوبی قرار ندارند با این اقدام سازمان برنامه بودجه سال آینده وضعیت آن‌ها به مراتب بدتر خواهد شد. ما قطعا جلسه‌ای را با رئیس جمهور خواهیم داشت که این نشست ما تشریفاتی نخواهد بود و ما به دنبال کار عملیاتی و اجرایی هستیم و این موارد را پیگیری خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به دهم آذرماه سالگشت شهادت آیت الله سید حسن مدرس و تبریک به مناسبت روز مجلس اظهار کرد: ما باید شهید مدرس را به عنوان الگوی خود در زندگی قرار بدهیم و ایشان در زندگی خود مبارزه، شهامت، شجاعت و ساده زیستی را داشتند و ما نیز باید این مسیر را دنبال کنیم. همچنین دهم آذرماه روز جهانی مبارزه با ایدز است و باید تلاش‌های بسیاری برای کاستن این بیماری در جامعه انجام بگیرد و این مسئله ضروری است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به یازدهم آذرماه سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی اشاره کرد و گفت: سیزدهم آذرماه نیز روز جهانی معلولان است و انشاءالله در جلسه آتی شورای شهر از این عزیزان برای حضور در صحن شورا دعوت خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
11
...، ملت هم امیدی به احیای برجام نداشته باشن، تیم مذاکره کننده ایران از تیم احمدی نژاد بی اثرترند.
nader
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
8
جناب چمران،
شهرداری لطفاً در این وضعیت خراب آلودگی هوا، فضای سبز پارکها را نفروشد و درختان فضای سبز را خشک و قطع نکند، افزایش فضای سبز پیش کش.
لطفاً به شهرک غرب ، بلوار درختی ، حافظی غربی پارک عرفان سری بزنید متوجه فروش فضای سبز و تبدیل به برج کردن آن خواهید شد.
به عمل کار برآید به سخنرانی(سخندانی) نیست
یا علی
عبا دالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
12
خوب کاری کرده دستش درد نکن...وقتی شما ...پای بند قانون نیستی شهردار را با بی قانونی انتصاب می کنی خوب چه گله ای از دولت داری شماها هیچ کدامتان پای بند قانو نیستین..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
15
اگر حذف بودجه های نامرتبط با دولت از قبیل حوزه ها و ... و شهرداری صورت بگیره -کار درستی انجام شده
شهرداری اینقدر پول ...داره که مخارج اربعین و خانه های نجومی و حقوق به افراد غیر شاغل میده که مسلما نیازی به بودجه دولتی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
14
بهتر، مگه شهرداری چه کاری برای رفع آلودگی تا الان کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
13
حالا قبلا ک دولت به شهرداری بودجه میداد آلودگی و بقیه مشکلات تهران حل بود؟ اگر کل بودجه کشور رو هم برای تهران بگذارند بازم اوضاع همین است چون مدیریت شماها ناکارآمد است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین