کد خبر: ۷۴۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۸
افشار :

رسانه‌ها دولت را مجبور به تغییر وزیر کشور کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علیرضا افشار در سخنانی تعجب برانگیز تغییر وزیر کشور در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات را به رسانه ها نسبت داد. این ادعای افشار درحالی مطرح می شود که بحث تغییر وزیر کشور یکسال است در دولت مطرح بوده است.

به گزارش ایسنا، افشار در پاسخ به این پرسش كه آیا تغییر وزیر کشور در بین دو مرحله انتخابات تاثیری بر روند انتخابات گذاشته است؟ گفت: «ما به فرمانداران و استانداران توصیه كردیم علی‌رغم تغییری كه در وزارت كشور در آستانه انجام است، جلسات ستاد انتخابات را با جدیت پیگری كنند و پای كار باشند. هم‌چنین جلسات توجیهی را مكرر برگزار كنند. تمام كارها طبق تقویم زمانی خود پیش رود و نیروهای اجرایی مشكلی نداشته باشند و بودجه و امكانات به دست‌شان برسد. این جلسات را پیگیری كردیم و تاكنون نیز گزارشی از استان‌ها نداشتیم كه برای برگزاری انتخابات مشكلی داشته باشند».

وی گفت: «طرح این موضوع در این مقطع از سوی سایت‌ها و رسانه‌ها به دولت تحمیل شد. دولت نمی‌خواست در این مقطع موضوع تغییر وزیر كشور را مطرح كند». 

افشاراظهار داشت: «از 164 نامزدی كه برای دور دوم انتخابات رقابت می‌كنند، 12 نفر زن هستند ـ كه از این تعداد 6 نفر در تهران هستند ـ به عبارتی از 22 نامزد تهران 6 نامزد زن هستند».

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: «با قانون جدیدی كه تصویب شد، اداره حقوقی وزارت کشور طرح الحاق یک تبصره به ماده 57 قانون انتخابات مصوبه 30/11/86 را مبنای کار خود قرار داد. به این شکل که در این ماده قانونی، هرگونه چاپ و نصب بنر و پوستر توسط نامزدها ممنوع شده است و تنها در ستادهای انتخابات نامزدها بنر و پارچه تبلیغاتی بدون تصویر آن‌ها مجاز اعلام شده است».

افشار گفت: «بازرس‌ها موظف هستند تخلفات تبلیغی را پیگری كنند و به نیروی انتظامی هم اعلام شده است. قانون تاكید دارد كه از عكس استفاده نشود به هر حال مردم نیز توجه دارند؛ كسانی كه قانون را زیر پا می‌گذارند، نمی‌توانند قانونگذاران خوبی باشند و به آن‌ها رای نمی‌دهند».

معاون سیاسی وزیر كشور در ادامه در پاسخ به این‌كه آیا حضور رحیمی ، رییس دیوان محاسبات كشور به عنوان سرپرست وزارت كشور قطعی شده است؟ گفت: «تاكنون به ما هیچ چیز رسمی ابلاغ نشده است، اما معرفی وزیر پس از مرحله دوم خواهد بود و تغییر وزیر کشور پس از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هشتم قطعی است».

وی تاكید كرد: «تغییر وزیر كشور مساله‌ای مربوط به قبل از انتخابات بوده و از آن زمان مطرح بوده است، اما در این مقطع مطرح شد. این مساله چیزی نبود كه در بین دو انتخابات و یا به طور كلی در مقطع انتخابات تصمیم‌گیری شده باشد، تغییر وزیر كشور هیچ ربطی به انتخابات ندارد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین