کد خبر: ۷۴۰۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶

طالبان: اجازه نمی دهیم از خاک ما برای حمله به هیچ کشوری استفاده شود

دولت طالبان افغانستان روز چهارشنبه متعهد شد که اجازه نمی دهد از خاک افغانستان برای حمله به هیچ کشوری استفاده شود.
طالبان: اجازه نمی دهیم از خاک ما برای حمله به هیچ کشوری استفاده شود
آفتاب‌‌نیوز :

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز گفت که طالبان در دیدار با هیئت آمریکایی در دوحه قطر متعهد شدند که اجازه ندهند از خاک افغانستان به عنوان پایگاهی برای حمله به هیچ کشور دیگری استفاده شود.

براساس این گزارش، در بیانیه مطبوعاتی هم که گروه طالبان روز سه شنبه منتشر کرده بود آمده است: طالبان بار دیگر بر وعده خود تاکید کردند که به هیچ کس اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان برای تهدید هیچ کشوری استفاده شود.

به گزارش رسانه "اردوپوینت" پاکستان، ظاهرا در این دیدارها، ایالات متحده از طالبان خواسته است که به تعهدات‌اش به جامعه جهانی عمل کند.

در بیانیه‌ ای هم که از سوی وزارت خارجه امریکا منتشر شده، آمده است که مقام‌های امریکایی نسبت به ادامه حضور گروه های تروریستی القاعده و داعش در افغانستان ابراز نگرانی کردند و از هیأت طالبان خواسته اند که نگذارد کشوری از خاک افغانستان تهدید شود.

در این بیانیه آمده است که طالبان باید تعهدات‌اش را در باره "اجازه ندادن به تهدید شدن کشورهای دیگر از خاک افغانستان، خروج مصون شهروندان امریکا و کسانی که امریکا نسبت به آنان تعهد دارد، حفاظت از حقوق افغان‌ها، به ویژه زنان، دختران و اقلیت‌ها را عملی سازد.

خبرگزاری « رویترز » نیز روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: "تامس وست" نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در راس هیاتی روزهای دوشنبه و سه شنبه با مقامات ارشد طالبان در قطر دیدار و گفت وگو کرده است.

دولت آمریکا در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد دو طرف درباره واکنش جامعه جهانی به بحران انسانی افغانستان گفت و گو کردند .

دولت آمریکا همچنین نگرانی عمیق خود درباره نقض حقوق بشر در افغانستان را ابراز کرد و افزود طالبان را به حمایت از حقوق تمامی افغان ها، تحکیم سیاست عفو عمومی و گام های بیشتر برای تشکیل دولتی فراگیر ترغیب می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین