کد خبر: ۷۴۰۶۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

هشدار هواشناسی درباره بارش شدید برف، باران و کولاک

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا با بیان اینکه از امشب در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش سنگین باران برف و کولاک خواهیم بود گفت: سامانه بارشی جدید امروز از شمال غرب کشور وارد شده و در استان‌های اردبیل، آذربایحان شرقی، چهار محال بختیاری، غرب اصفهان، البرز، گیلان، مازندران بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.
هشدار هواشناسی درباره بارش شدید برف، باران و کولاک
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا گفت: سامانه بارشی جدید امروز وارد کشور شده است و شاهد بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا با بیان اینکه از امشب در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش سنگین باران برف و کولاک خواهیم بود گفت: سامانه بارشی جدید امروز از شمال غرب کشور وارد شده و در استان‌های اردبیل، آذربایحان شرقی، چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان، البرز، گیلان، مازندران بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری، گردنه لرستان و شرق گیلان شاهد کولاک شدید هستیم.

کارشناس هواشناسی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر بیان کرد: بین ۷ تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی شاهد کاهش دما خواهیم بود و در روز شنبه و یکشنبه به مرور دمای هوا افزایش می‌یابد.

ضیائیان توصیه کرد: در ارتفاعات تهران و البرز شاهد بارش برف خواهیم بود و کوهنوردان از انجام کوهنوردی در این مناطق خودداری کنند.

او افزود: سامانه بارشی روز جمعه به سمت شمال غرب کشور امتداد پیدا خواهد کرد.

آماده باش راهداری در خصوص هشدار هواشناسی

در ادامه فرهاد مهریاری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیزماشین آلات و تجهیزات سازمان راهداری گفت:با توجه به هشدار‌های هواشناسی که ارائه شده، ۵ هزار نیرو راهدار را در ۵۰۰ پایگاه راهداری مستقر کرده ایم و ۴هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین فراهم شده است.

او با بیان اینکه در شرایطی که میزان بارش‌های باران و بوران برف در محور‌های مواصلاتی تشدید شود، انسداد مسیر را در وهله اول جهت ایمنی در دستور کار خود قرار می‌دهیم گفت: در مسیر‌های که حس کنیم شدت طوفان و سنگینی افزایش یابد با هماهنگی پلیس راهور مسیر‌های انسداد را اعلام می‌کنیم.

او افزود: مسافران از انجام سفر‌های غیر ضروری خودداری و پیش از سفر با سامانه ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
1
شما را به خدا نیاز به پیش بینی نیست هیچی نگین خدا کریمه شاید دوتا پایه باران بارید از موقعی که این...ها آمدن... دیگه رنگ آرامش ندیدیم
هما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
والله تا جاییکه ما داریم میبینیم و ساکن جنوب غرب کشور هستیم فعلا هیچ خبری از بارش جز باد خفیف ندیدیم این همه هیاهو برای چیه مثلا میشه به زور هم بگن بارون آمده مثل بقیه کارهاشون ؟بارون نیامده کولاک آب گرفتگی برای خودتون فقط یه بارش خفیف نشون ما بدید اگه راست میگید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین