کد خبر: ۷۴۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۴
در نشست خبری مسئولان خانه تاتر تشریح شد:

برنامه‌های خانه تئاتر برای جشن هفته تئاتر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ نشست خبری خانه تئاتر با محوریت جشن هفته تئاتر صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد. 

به گزارش سرویس هنر آفتاب در این نشست که با حضور ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر و سهراب تسلیمی دبیر برگزاری جشن هفته تئاتر برگزار شد توضیحاتی پیرامون برنامه‌ها‌ی این جشن که از 14-7 اردیبهشت برگزار می‌شود داده شد.

ایرج راد در ابتدا با اشاره به اینکه امسال پنجمین سال برگزاری جشن هفته تئاتر است اضافه کرد که روز جهانی تئاتر از طرف یونسکو 27 مارس اعلام شده ولی به دلیل اینکه این تاریخ دقیقاً برابر با تعطیلات نوروزی در ایران است یونسکو پذیرفت که ایران این جشن را با تاخیر یک ماهه برگزار کند.

وی در توضیح دلیل اینکه چرا جشن یک هفته برگزار می‌شود گفت: «ما درخانه تئاتر 13 انجمن داریم و هر کدام از آنها در طول سال برنامه‌هایی برای خود اجرا می‌کردند اما امسال تصمیم گرفتیم که تمام این برنامه‌ها در یک هفته برگزار شود، فقط یک برنامه داریم که همچنان به صورت جداگانه برگزار خواهد شد و آن هم برنامه روز خبرنگار است که انجمن نویسندگان و منتقدان عهده دار آن هستند».

پس از سخنان راد، سهراب تسلیمی دبیر برگزاری جشن هفته تئاتر گفت: «این برنامه مطابق هر سال در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد ولی با این تفاوت که امسال ما کل فضای خانه هنرمندان را به دلیل هم زمانی با برنامه‌های دیگر نخواهیم داشت».

وی در ادامه افزود: «این جشن هفتم اردیبهشت ماه بین ساعت5-4 با سخنانی از ایرج راد در فضای بیرونی خانه هنرمندان آغاز خواهد شد وتا 14 اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد».

وی سرفصل‌های برنامه و روزهای مربوط به انجمن ها را اینگونه شرح داد:
1- انجمن بازیگران و عکاسان در تاریخ 7 اردیبهشت ماه
2- کارگاه فیلم با حضور مرشد ترابی و مداحی 8 اردیبهشت ماه
3- انجمن چهره‌پردازان 9 اردیبهشت
4- تئاتر خیابانی و کارکنان فنی و هنری 10 اردیبهشت
5- نمایشگران نمایشهای بی‌کلام 11 اردیبهشت
6- منتقدان و نویسندگان و گروه کودک و نوجوان 12 اردیبهشت
7- کارگردانان، طراحان لباس و نمایشهای عروسکی 14 اردیبهشت 

 در ادامه این نشست ایرج راد در مورد تامین هزینه‌های جشن یادآور شد که خانه تئاتر مبلغی در حدود هفت میلیون تومان هزینه کرده است و به دلیل اینکه این مراسم با 68 سالگرد تاسیس رادیو همزمان است و صدا و سیما هم در دل این جشن حضور خواهند داشت مبلغی نیز آنها تقبل کرده اند، اداره کل هنرهای نمایشی هم گوشه‌ای از این هزینه‌ها را بر عهده خواهند گرفت.

مدیرعامل خانه تئاتر با تشکر ویژه از «نشر قطره» گفت: «سال گذشته نشر قطره حدود 5/4 میلیون تومان کتاب در اختیار ما گذاشتند و ما آنها را در این جشن به هنرمندان هدیه کردیم و امسال نیز نشر قطره در کنار ما خواهد بود که از آنها تشکر ویژه می‌کنم».

وی در ادامه افزود: «ما هر سال یک نشان برای هر انجمن در نظر می‌گیریم و این نشان‌ها به کسانی داده می‌شود که از طرف هر انجمن معرفی خواهند شد».

ایرج راد در پایان از ساخت یک موسیقی برای تئاتر ایران خبر داد و گفت: «حدود دو سال است که انجمن موسیقی خانه تئاتر دارد روی آن کار می‌کند، این موسیقی برای تئاتر ایران است و باید مورد تایید همه باشد و ما امیدواریم که یک موزیک بسیار ارزنده برای تئاتر ماساخته شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین