کد خبر: ۷۴۰۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

پشت‌پرده ادعای موافقت دولت روحانی با مذاکرات فرابرجامی

در پی طرح ادعایی مبنی بر موافقت دولت سابق با گفت‌وگوهای فرابرجامی در خصوص مسائل منطقه‌ای و موشکی در فرایند مذاکرات با ۱+۵ از سوی یکی از رسانه‌ها، یک مقام آگاه نزدیک به این دولت این ادعا را به کلی عاری از صحت دانست.
پشت‌پرده ادعای موافقت دولت روحانی با مذاکرات فرابرجامی
آفتاب‌‌نیوز :

این منبع نزدیک به دولت تدبیر و امید، ضمن تکذیب این ادعا گفت: تمام مراحل مذاکرات انجام شده در زمان دولت تدبیر و امید، در اتاق‌های شیشه‌ای و در معرض توجه کامل افکار عمومی انجام شده و طرح چنین ادعاهای بی‌پایه‌ای نه فقط برای سیاسیون که حتی برای عامه مردم هم باورپذیر نیست.

وی یکی از افتخارات دولت‌های یازدهم و دوازدهم را شفافیت کامل در مذاکرات هسته‌ای دانست و عنوان کرد: بر خلاف ادوار پیشین که معمولا مذاکرات پشت درهای بسته و با کمترین نمود رسانه‌ای انجام می‌شد، در دوره تدبیر و امید، مذاکرات با شفافیت کامل و اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه پیش ‌رفت.

این چهره نزدیک به دولت سابق با بیان اینکه آنچه که باید مورد قضاوت قرار بگیرد، متن برجام است، خاطرنشان کرد: متن برجام امروز در دسترس همه مردم قرار دارد و روشن است. علاوه بر آن تمام مراحل مذاکرات چه در فرایند مقدمات احیا مذاکرات در سال ۹۲ و توافق موقت و چه مرحله توافق نهایی و اجرایی شدن برجام و چه در ۶ دور مذاکره اخیر برای احیای برجام با جزئیات و شفافیت به اطلاع مردم رسیده و وزیر سابق امور خارجه نیز با ارائه گزارشی مبسوط و با جزییات کامل به مجلس شورای اسلامی جای هیچ ابهامی را در مذاکرات و توافقات انجام گرفته باقی نگذاشته است و براساس تمامی مستندات منتشر شده در هیچ کجای مذاکرات یا حتی رایزنی‌های پیش از مذاکرات، کلامی فراتر از مسائل هسته‌ای مورد گفت‌وگو قرار نگرفته است و طرح هر گونه ادعا خلاف این روند، قطعا کذب محض است.

وی ادامه داد: عجیب اینکه این ادعای واهی از سوی رسانه‌ای مطرح شده که به طور غیررسمی منتسب به مرجعی است که در تمام مراحل مذاکرات نه تنها کاملا در جریان تحولات بوده بلکه جزء ارکان تصمیم‌ساز به شمار می‌آمده است. روشن است که چنین ادعایی نه از سوی مردم باورپذیر است و نه کمکی به مذاکرات فعلی می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانکه بارها پیش از این بیان شده، مذاکرات هسته‌ای چه در مرحله اول که منتهی به انعقاد برجام شد و چه در مرحله دوم برای احیا برجام که به دلایلی به نتیجه‌ نرسید، حاصل تلاش و همبستگی مجموعه حاکمیت به شمار می‌آید و هر گونه تقلا برای القای مخالفت با روند یا نتیجه مذاکرات از سوی افراد یا مراجعی که در تمام مراحل مذاکرات در جریان روند بودند و در ریزِ تصمیم‌سازی‌ها مشارکت داشتند، غیرقابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین