کد خبر: ۷۴۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۵
پیش‌بینی‌های احمدی‌نژاد برای اقتصاد جهانی:

افراد سطحی در کشور ما مطلب را آسان می‌گیرند

اگر نمی‌خواهید همراهی کنید، روی بی‌عدالتی را ماستمالی نکنید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی نژاد، با اشاره به اینکه آمریکا در چنبره مشکلات اسیر خواهد شد، گفت: «به زودی آمریکا از هیمنه ابرقدرتی به طور کامل ساقط خواهد شد و هیمنه‌اش درهم خواهد شکست». 

محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در استادیوم ورزشی قدس همدان و در جمع مردم این شهر بی‌توجهی به عدالت را عامل اصلی بحران سنگین اقتصادی در دنیا و به ویژه آمریکا دانست و گفت: «ظاهر قضیه این است که برخی از بانک‌ها در آمریکا دچار بحران شده‌اند، رکود اقتصادی شده‌است و دامنه بحران از مرزهای آمریکا عبور کرده‌است». 

وی افزود: «بحرانی که امروز گریبانگیر آمریکاست حاصل ۵۰‬ سال تجاوز، چپاول و غارت اموال ملت‌های مظلوم است. اینها با نظامات اقتصادی که بر دنیا حاکم کرده‌اند، به گونه‌ای عمل کرده‌اند که مشکلات خود را به دیگران منتقل کنند و حاصل زحمت ملت‌ها را به کیسه‌های خود برگردانند. اما بعد از ‪۵۰‬ سال مناسبات تغییر کرده و ظرفیت‌ها در دنیا پر شده‌است و کشورها تحمل جذب مشکلات نظام ناعادلانه سرمایه‌داری را ندارند به همین دلیل مشکلات به داخل کشور خودشان بازگشته‌است». 

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: «برخی افراد سطحی در کشور ما مطلب را آسان می گیرند، تصور می‌کنند که غربی‌ها این مشکلات را عمدا و از روی آگاهی درست کرده‌اند تا شرایط دنیا را به نفع خود تغییر دهند، اما در اشتباه هستند و به زودی دامنه این مشکلات بخش‌های بزرگی از کشورهای شرق آسیا را در بر خواهد گرفت و به اروپا خواهد‌رسید و این نظام ظالمانه جهان را در هم خواهد‌شکست». 

وی در عین حال اظهار داشت: «البته به ملت‌ها فشار می‌آید، امکان دارد به ملت ما نیز فشار آورد، اما با ایمان و استحکامی که ملت ما دارد این مشکلات به فضل الهی در حداقل خواهد‌بود اما فشاری که به دشمنان ما می‌آید آنها را از پای در می‌آورد». 

احمدی‌نژادبا اشاره به اینکه هیچ اقتصاددان و گروه اقتصادی و سیاستمداری در آمریکا پیدا نخواهد‌شد که بتواند اقتصاد آمریکا را از این حرکت به سمت دره سقوط نجات دهد و وعده الهی نزدیک است، گفت: «اگر بخواهیم شرایط جهان اصلاح شود، کار برای خدا و ایستادگی بر عدالت مهم‌ترین امر است».
 
وی تصریح کرد: «اینکه می‌بینید دو سال و نیم است که همه توان خود را بسیج کرده‌اند تا اراده ملت ایران را بشکنند اما نتوانسته‌اند، این به دلیل ایستادگی بر دو اصل ایمان به خدا و اجرای عدالت است». 

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: «ملت ایران به خاطر خدا دست به دست هم داده و ایستاده و فریاد او در جهان برپایی عدالت بوده‌است. ملت ایران حق استفاده از انرژی هسته‌ای و پیشرفت را برای همه می‌داند، اگرچه قدرت‌ها دست به دست هم داده‌اند اما در مقابل قدرت ایران زمین خورده‌اند و ذلیل شده‌اند».

وی در ادامه صحبتهای خود گفت: «عزیزان من! می‌دانید که اجرای عدالت، سخت‌ترین ، مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین مرحله است. در پیشبرد فرهنگ و اندیشه توحیدی کار به سرعت جلو می‌رود با دشمنان و جبهه آشکار مواجهیم اما در اجرای عدالت، با دوستان و همکاران. چه بسا با دوستی که ‪ ۲۵‬سال با آدم همکاری داشته‌است، امروز که شما می‌خواهید اجرای عدالت کنید، یکباره او را نقطه مقابل خودت می‌بینی و مقابل در برابر عدالت». 

وی اضافه کرد: «البته بعضی‌ها هم هستند برای اینکه خودشان را از این مساله راحت کنند، روی مساله را خط می‌کشند و پاک می‌کنند. می‌آیند می‌گویند آقا! تبعیضی نیست. مشکلی نیست، بی‌عدالتی‌ای نیست. این هم یک نوع برخورد است». 

احمدی‌نژاد گفت: «اما بنده به شما می‌گویم، عزیزان من! ساختن ایران علاوه بر تلاش، مجاهدت و کار پیگیر، نیازمند پافشاری بر عدالت است. عدالت است که موجب شکوفایی استعدادها می‌شود. عدالت است که باعث رفع تبعیض‌ها می‌شود. عدالت است که فاصله‌ها را پر می‌کند. عدالت است که اجازه نمی‌دهد افرادی با یک زد‌وبند و ارتباط به اندازه صد سال یک انسان معمولی و محروم، جیب هایشان را پر کنند». 

احمدی نژاد اظهار داشت: «اشکالی ندارد، اگر کسانی نمی‌خواهند همراهی کنند، اگر آن جسارت و اقتدار و ایمان لازم برای مقابله با بی‌عدالتی‌ها را ندارند، روی بی‌عدالتی را ماستمالی نکنند. اجازه بدهند و بدانند ملت ایران و خادمان کوچک آنان در کنار هم ایستاده‌اند و تا رفع همه فاصله‌ها و تبعیض‌ها و برپایی عدالت از پا نخواهند نشست». 

احمدی‌نژادتصریح کرد: «پافشاری بر عدالت، رمز عزت یک ملت است». 

احمدی‌نژاد افزود: «همانگونه که امروز در عرصه جهانی، عزیزترین ملت‌ها، ملت ایران است، در داخل هم همین‌طور است». 

وی اضافه کرد: «مطالبه عدالت باید مطالبه عمومی بشود. درهمه دستگاهها، در همه مناسبات ، در قوه قضاییه، در مجلس شورای اسلامی و در دولت و دستگاه اجرایی ، عدالت و خدمت به مردم باید حرف اول را بزند نه اینکه وقتی از عدالت صحبت می‌شود بعضی‌ها بیایند رد گم کنند. یکسری فرمول‌های غربی و شرقی را بیاورند و به رخ ملت بکشند». 

احمدی نژاد گفت: «من متاسفم که اینجا اعلام کنم، شما می‌دانید سود بانکی اعلام شده ثابت از ریشه‌های بی‌عدالتی است. بنده به عنوان خادم مردم، بیایم بایستم و بخواهم سود ناعادلانه را که ریشه تبعیض و یکی از ریشه‌های تورم است‌، آن را بیاورم پایین، بعضی‌ها بیایند به عنوان اینکه فلان کس کارشناس است، می‌گوید سود بانکی باید بالاتر هم برود». 

وی افزود: «بعد هم مقابله کنند و بایستند. من می‌خواهم به آنها بگویم اگر اهلش نیستید، لطفا کنار بنشینید. این مردم هستند و عدالت را اجرا خواهند کرد». 

احمدی‌نژاداضافه کرد: «بعضی‌ها از اینکه خادم کوچک ملت یک نابسامانی ، یک ایراد ، یک ضعفی و تبعیضی را به مردم می‌گوید و آنها را در جریان کار قرار می‌دهد ناراحت می‌شوند». 

احمدی نژاد تصریح کرد: «مردم از مشکلاتی که وجود دارد مطلع هستند. باید بنده و امثال بنده مطلع باشیم و تلاش کنیم مشکلات را برطرف کنیم». 

احمدی نژاد تاکید کرد که اگر مسوولی، وزیری، وکیلی، رئیس جمهوری، یا مدیرعاملی برای خدا کار نکند، شکست خواهدخورد. 

وی در جمع مردم همدان در استادیوم ورزشی قدس این شهر تصریح کرد: «اگر بعد از ‪۸ ‬یا ‪۱۵‬سال به زندگی اینها نگاه کنیم می‌بینیم که تمام این مدت در فکر پر کردن جیب خودشان بوده‌اند و دست آخر طلبکار مردم هم می‌شوند». 

به گزارش ایرنا، احمدی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌ها و فضایل و خصایص پیامبر اسلام (ص)، خاطرنشان کرد که ایشان هیچ کاری را جز برای رضای خدا انجام نمی‌داد. 

احمدی نژاد با بیان اینکه پیامبر اسلام خدمت به مردم را اوج بندگی می دانستند، یادآور شد که ویژگی دیگر پیامبر، ایستادگی برعدالت است. 

احمدی‌نژاد، ایستادگی در اصل عدالت را از مهم‌ترین ویژگی‌های پیامبر مکرم اسلام (ص) دانست و گفت: «اصل عدالت ستون خیمه جامعه اسلامی و زندگی سعادتمند است. بدون عدالت همه کارها ابتر و همه مجاهدت‌ها و پیشرفت‌ها بی خاصیت است». 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: «یک کشور و یک ملت سال‌ها زحمت می‌کشند، تلاش کرده و تولید ثروت می‌کنند اما اگر این اقدامات بر اساس عدالت استوار نباشد، عده‌ای برخوردار، غنی و بی‌درد و عده کثیری در رنج و فشار به سر می‌برند». 

وی وضعیت امروز حاکم در دنیا را حاصل بی‌اعتنایی به این دو اصل دانست و اظهار داشت: «کار باید برای خدا و اجرای عدالت باشد، کسانی که برای خود کار می‌کنند و دنبال عدالت نیستند، ریشه و عامل اصلی وضع موجود حاکم بر جهان هستند». 

احمدی نژاد گفت: «همه عالم در فشار هستند، فضا، فضای ناامنی، کدورت و بد عدالتی حاکم است و فاصله شمال تا جنوب به اندازه عمق اقیانوس‌ها و ارتفاع آسمان‌ها و فاصله برخورداری‌ها و فقرها از زمین تا آسمان است».
 
وی تصریح کرد: «اگر نگاهی به برخی از کشورهای اروپایی و کشورهای آفریقایی و آسیایی بیاندازید، می‌بینید که حاکمان بر دنیا و کسانی که اراده و اندیشه آنها در دنیا اعمال می‌شود به خداخواهی و کار برای خدا و عدالت بی توجه هستند». 

احمدی‌نژادتصریح کرد: «قدرت‌های بزرگ با مردم مانند برده‌ها و انسان‌های جاهل صحبت می‌کنند. وقتی مردم از آنان رویگردان هستند به آنان توهین کرده و آنها را عقب افتاده خطاب می‌کنند و این برای این است که زندگی آنها الهی نبوده‌است. اما پیامبر گرامی اسلام خدمت به مردم و تواضع در برابر مردم را اوج بندگی خدا و اوج عزت یک مومن می‌شمارد». 

احمدی نژاد در ادامه خطاب به دشمنان گفت: «آنها بدانند ملت ایران ایستاده‌است و با منطق و استحکام و وحدت و توکل بر خدا و دل دادن به ولایت الهی همه حقوق خود را استیفا خواهد‌کرد». 

احمدی‌نژاد افزود: «دشمنان بدانند ، ملت ایران ملت اهل منطق و گفت و گو است. اگر بر معیار عدالت و حق و احترام به حقوق ملت‌ها اهل گفت و گو هستید هر کدامتان، فرقی نمی‌کند ، ملت ایران آماده است». 

وی تصریح کرد: «اما اگر بخواهید فریبکاری کنید و تحمیل کنید، بدانید این ملت ایستاده‌است و با مشت محکم توی دهن بدخواهان خواهد‌زد». 

احمدی نژاد اضافه کرد: «آنها بدانند در تمام این مسایلی که در حاشیه ما اتفاق می‌افتد ، در تمام حوادث جهانی به فضل خدا، ملت ایران پیروز است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۴
0
0
moshkel in ast ke ahmadinejad tamam vaght khod ra ya dar majales azadari ast ya darad inja onja sokhanrani mikonad.hala ke baad az se sal fahmide vaz kharab ast;vaziran ra gh_orbani mikonad.mellat bayad yad begirid kesani ra entekhab konad ke had aghalle elm eghtesad ra balad bashad.moshkel in ast ke in baba in chizha ra nemifahamad va faghat shoar midahad
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۵
0
0
جناب آقاي رپيس جمهور محترم؛
درحال حاضربنظرميرسدكه جناب عالي درحال ردگم كردن ومنحرف كردن افكارعمومي ازضعفهاي اقتصادي دولت ميباشيد.مشكل مادرحال حاضرآمريكانيست.اگرمابلحاظ علمي واقتصادي وروابط جهاني قوي باشيم ومجبورنباشيم به كشورهايي مانند روسيه وچين وكشورهاي آمريكاي مركزي و...باج بدهيم آمريكاوهم پيمانانشان جسارت بي احترامي ومخالفت علني باايران مقتدر رانخواهندداشت.
ضمنادرشان رياست محترم جمهوري نيست كه ازعباراتي مثل ماستمالي استفاده بفرمايند.
ف.كرماني
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۵
0
0
اقاي احمدي نژاد هم قبل از رپيس جمهور شدن مشكلات را سطحي ميدانست وهمه اش ميگفت ميشود ولي حالا كه خودش كلي مشكلات اضافه نموده وملت را به گداپي كشيده ميگويد نميشود
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۵
0
0
آقاي احمدي نژاد شما ديگر نفرماييد. از حضرت عالی سطحي تر مگر پيدا مي شود.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۶
0
0
به قول معروف از طلا گشتن پشيمان گشته ايم مرحمت فرموده ما را مس كنيد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین