کد خبر: ۷۴۰۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰

هشدار آمریکا به روسیه/ لاوروف: دنبال جنگ جدید نیستیم

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، واشنگتن و مسکو هر دو موافق داشتن روابط باثبات و قابل پیش‌بینی هستند.
هشدار آمریکا به روسیه/ لاوروف: دنبال جنگ جدید نیستیم
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان نشست روز پنج‌شنبه با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم گفت: داشتن فرصتی برای برگزاری یک گفت‌وگوی صریح در این برهه حساس بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی خاطر نشان کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نشست ژنو در ماه ژوئن تاکید کرده بود که روابط باثبات و قابل پیش‌بینی میان واشنگتن و مسکو برای آمریکا بسیار مهم است.

بلینکن در این نشست رو در رو به لاوروف نسبت به پیامدهای جدی حمله احتمالی روسیه به اوکراین هشدار داد و از وی خواست تا به دنبال یک راه حل دیپلماتیک برای خروج از این بحران باشد.

وی افزود: بهترین راه برای اجتناب از این بحران، دیپلماسی است. روسیه و اوکراین باید به تعهدات خود تحت روند صلح مینسک ۲۰۱۴ به طور کامل عمل کنند. واشنگتن خواستار تسهیل این شرایط است اما اگر روسیه به دنبال تقابل و رویارویی باشد، پیامدهای جدی در انتظارش خواهد بود.

لاوروف به نوبه خود گفت: پیشروی ناتو به سمت جناح شرق به طور قطع بر منافع امنیتی اساسی روسیه تاثیر خواهد گذاشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه به همتای آمریکایی گفت: مسکو خواهان ورود به درگیری جدید درباره اوکراین نیست. ما باید گام‌هایی برای حل بحران مربوط به اوکراین برداریم و آماده مذاکره هستیم.

لاوروف نسبت به سناریوی درگیری نظامی وحشتناک که از سوی اروپا شروع شده، هشدار داد.

وی افزود: مسائل مربوط به عملکرد سفارتخانه‌های آمریکا و روسیه می‌تواند سریعا حل شوند. دیپلمات‌های روس با مشکلاتی در آمریکا مواجه هستند و در واکنش ما نیز مجبور شدیم شرایط مشابهی را برای دیپلمات‌های آمریکایی در کشورمان ایجاد کنیم. باور دارم که این یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به سرعت حل شود و این پیام را برساند که ما همچنان می‌توانیم به توافق برسیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین