کد خبر: ۷۴۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۰

امام جمعه مشهد: مگر جوان را باید با تار و تنبور جذب کنیم؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه مشهد در دهمین همایش سراسری مسوولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای تابعه سراسر کشور با بیان این که در طول 30 سال از عمر انقلاب اسلامی، بلاغ مبین انجام نشده است، گفت: «بلاغ مبین این است که موضوع بلاغ، مورد لمس و احساس طرف مقابل قرار گیرد. امروز 30 سال از انقلاب می‌گذرد ولی هنوز نتوانستیم به وسیله بلاغ مبین، انقلاب را حتی به جوان‌های خود معرفی کنیم».

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید احمد علم‌الهدی، با اشاره به این که جامعه بشری اکنون خداناباوری، شرک و کفر گذشته را ندارد، یادآور شد: «قبل از معرفی انقلاب به خارج باید انقلاب را به نسل جامعه خود معرفی کنیم».

وی با طرح این سوال که با وجود 30 سال از گذشت انقلاب چقدر توانسته‌ایم انقلاب را به نسل خود بشناسیم، خاطرنشان کرد: «بخش عمده‌ای از نسل جوان شامل سنین 15 تا 37 سال پیروزی انقلاب را درک نکرده‌اند. البته انقلاب با تمام جزئیات قابل درک نبود و هرکس مطابق با درک خود چیزی از انقلاب برداشت کرده‌است و برداشت‌های انقلاب در همان ظرفی است که این جوانان 37 ساله در آن چشم باز کرده‌اند».

وی اظهار کرد: «در عمر 30 ساله انقلاب تحولات فوق‌العاده عظیم رخ داده‌است، این جوانان ماهیت واقعی انقلاب را درک نکرده‌اند و هر کدام برداشت خاصی را در قالب نظام‌هایی که به عرصه انقلاب آمده‌اند، دریافت کرده‌اند».

عضو مجلس خبرگان رهبری با اظهار این که در مساله شناساندن انقلاب مشکل ابتدایی در داخل جامعه است و حجم تبلیغات در این 30 سال عمر انقلاب فوق‌العاده زیاد بوده‌است، به طوری که بعد از بعثت پیامبر(ص) تاکنون به این اندازه از اسلام تبلیغ نشده‌است، تصریح کرد: «ولی متاسفانه در خصوص تبیین کامل ماهیت انقلاب نتوانستیم کار مثمر ثمری انجام دهیم و به بلاغ مبین نرسیدیم».

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در ادامه عنوان کرد: «راه اجرای بلاغ مبین در نگاه اول جذب است. در مقام جذب باید به سراغ جوانان برویم، البته در خصوص جذب جوانان دارای مشکل هستیم».

وی با اشاره به این که مشکل جذب جوانان مربوط به افکار متحجرانه یا افکار بسته و غیرمنعطف نمی‌شود، اظهار نظر کرد: «در خصوص مسوولان انقلاب، اصلا تحجر وجود ندارد و با این مساله بسیار فاصله داریم؛ تحجر اصلا گرایش به انقلاب ندارد».

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: «تحجر در جریان سکولاری است که در جامعه وجود دارد، زیرا از انقلاب دور هستند به عبارت دیگر انقلاب و کسانی که به آن وابسته هستند، متحجر نیستند».

وی با اشاره به این که این درست نیست که کسانی را که از حدود الهی و احیای معارف دینی حرف می‌زنند، بر اساس سوژه عملیات روانی متهم به تحجر کنیم، افزود: «این حرکتی ظالمانه، ناجوانمردانه و غیر دینی است».

حجت‌الاسلام علم‌الهدی ادامه داد: «عنوان می‌شود مشکل جذب جوانان اندیشه تحجرانه است، اما این درست نیست. برخورد خشن وجود ندارد و دستگاه‌های نظام و حرکت‌های تبلیغاتی و آموزشی، همه از مهربانی و مهرورزی و عطوفت دم می‌زنند، حرکت خشن و برخورد تحکم‌آمیز و زورگویی در کار نیست؛ مشکل جذب در این مساله نیست».

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که چه لزومی دارد در دستگاه‌های تبلیغی این قدر توسعه موسیقی و جریانی تحت عنوان هنر تبلیغ شود؟ ادامه داد: «در عرصه جذب آیا هنر کارآمدتر است یا عقل و منطق و علم؟ بعد هم کدام هنر؟ هنر چی؟ از یک جلسه عادی تا یک برنامه گسترده صدا و سیما در عرصه سینما یا نمایش تکیه بر موسیقی است. تا حرف می‌زنیم، می‌گویند که می‌خواهیم جوان را جذب کنیم. مگر جوان را باید با تار و تنبور جذب کنیم»؟

حجت‌الاسلام علم‌الهدی ابراز عقیده کرد: «شورای هماهنگی تبلیغات شاهکار برجسته‌اش در سال، برگزاری مراسم دهه فجر است. کجای قیام مردمی و فجر انقلاب در سال 1357 با مطرب و تار و تنبور و جریان هنر رابطه داشت که شما جشنواره هنر، جشنواره موسیقی، جشنواره فیلم را به عنوان برنامه دهه فجر جزء برنامه لاینفک و غیرقابل تجدیدنظر عنوان و هر ساله آن تکرار می‌کنید؟ و هر سال از سال قبل نکبت‌تر، فجیع‌تر و با گناه و معصیت خدا همراه است».

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: «این چه فجری بود؟ مردم روز 17 شهریور در میدان ژاله (شهداء) زیر باران آتش تار می‌زدند؟ دایره می‌زدند؟ مطربان و لوتیان پیشاپیش جمعیت بودند؟ والله علما علمدار بودند، "الله اکبر" و "لااله الا الله" می‌گفتند، این مساله از روز اول به عنوان ضد ارزش در انقلاب بوده‌است؛ همین را وسیله‌ای کرده‌اید برای جذب جوان به انقلابی که اساس حرکتش بر ضد این ارزش بوده‌است».

وی گفت: «ما در انقلاب با چه کسانی جنگیدیم و مقابله کردیم؟ جز با یک مشت شهوتران، عیاش، خوش‌گذران، دزد، دغل، کاباره‌نشین، عرق‌خور و رقاص و نوازندگان و خوانندگان که عرصه این چپاول را فراهم کرده‌بودند و خدا ما را پیروز کرد؛ حالا دقیقا انقلاب را به جوان با همان ابزاری که برای آن جنگیدیم، معرفی می‌کنیم».

امام جمعه مشهد یادآور شد: «کارنامه فعالیت دهه فجر از سال اول انقلاب را ارزیابی کنید. این جشنواره‌های فیلم و موسیقی و حرکت‌های این چنینی در دهه فجر چقدر جوان ما را با انقلاب آشنا کرد و چقدر مردم را با انقلاب آشتی داد و چقدر انسان‌ها جذب انقلاب شدند؟ این درست نیست که 30 سال کاری را تکراری کنیم، لذا تا به امروز انقلاب را در بعد انفجار دینی و اسلامی به نسل خود نشناساندیم، چون در مساله جذب مشکل داشتیم».

وی با بیان این که ابزار جذب ما عوضی بود، ادامه داد: «باید بررسی کنیم مجموعه حرکت‌هایی که به عنوان جذب جوان از قبل فضای باز سیاسی لجنی که 8 سال درست شد تا قبل از فضای باز جهنمی که بسته شد، این ابزار جذب جوان چقدر جوان را به انقلاب جذب و چقدر جوان را به ماهیت انقلاب نزدیک کرده‌است؟ از اکنون برنامه‌ای طراحی کنید که ماهیت دینی، شرعی، اسلامی و پیغمبری(ص) و امیر‌المومنینی (ع) و زهرایی (س) انقلاب را به جوانان بشناسانیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۴
1
1
اين اقا متاسفانه فكر كرده فقط به صرف امام جمعه بودن ميشود هرگونه اتهام توهين را به اشخاص حقيقي نسبت داد.سخنان ايشان انقدر بي پايه و اساس و از سر بغض و كينه است كه سايت هاي اصول گرا از جمله عصر ايران و تايناك وهمچنين فردا نيوز نسبت به حرفهاي ايشان موضع گيري كردند
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۴
1
1
به عنوان يك مشهدي فقط ميتونم بگم ياد اقاي عبادي بخير از وقتي كه علم الهدي امام جمعه شده نماز جمعه مشهد نصف شده ايشون فقط منتظره يك تريبون گير بياره وسريعا نسبت به اصلاح طلبان موضع گيري كنه!!!!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۴
1
0
نه خیر باید با زور و کتک جذب کرد!!
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۴
0
0
فکر کنم ضرري که گراني مسکن و تورم وحشتناک و در پي آن ميسر نبودن
ازدواج براي جوانان ضرر بيشتري به انقلاب مي زنه تا تار و تنبور در هر صورت خدا عالم روشنفکري مثل آقاي خاتمي را حفظ کنه. آمين
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۵
0
0
سلام.دو نکته اساسی :
1.به این آقای به اصطلاح امام جمعه بفرمایید ما(جوانان 15-37 ساله ) از انقلاب شما بزرگ شدن شکم امسال تو .دزدی .فقر .فحشا و اسلام زده گی را درک کردیم .بس است یا هنوز هم جیزی مانده ؟
2.در جواب حضرت عالی باید گفت :شما راست میگویید .جوانان آنقدر مجذوب سخنان حکیمانه شما که اصلا میخواهند هر چه تار و تنبور در ایران است را شکسته و وقت خود را سراسر به گوش دادن به سخنان شما و دیگر حضرات اختصاص دهند .
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۲
0
0
من به عنوان يك نوجوان 18ساله مشهدی عرض می‌كنم نوع صحبت‌ها و فحش‌ها باعث فراری شدن من از حرم در روزهای جمعه شده و حاضر نيستم به هيچ عنوان به حرف ايشان گوش كنم چون صحبت‌های ايشان اكنده از ناسزا(گوساله /بزغاله/مگس/سوسمار/پاچه ورماليدهو...اينارو خودم شنيدم) وايشان گويا با همه چيز مخالفن ورزش /سينما/پاری /موسيقی و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
نه آقا! با اخلاق نکو و پسندیده و زبان پر از مهر امثال شما!!!
ناشناس
|
France
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
خدا حفظش کند (آیت الله علم الهدی)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
0
0
اين آقا راست ميگه-حتي بايد گياهان را جز كفار قرار دهيم كه تحت تاثير موسيقي قرار ميگيرند-اصلا هركس تحت تاثير موسيقي قرار گرفت شيطان است.يكي نيست به اين آقا بگه دعاهاي كميل و زيارت عاشوراو ...بر اساس نغمات موسيقيايي قرار دارند.عاشورا بدون ريتم و طبل بر هم ميريزد .....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین