کد خبر: ۷۴۰۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

درآمد ارزی ۱.۳ میلیارد دلاری ایران از اعزام نیروی کار

بانک جهانی برآورد کرد درآمد ارزی ایران از محل اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۲۱ به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و ایران در بین کشور‌های منطقه از این نظر در جایگاه هشتم قرار داشته است.
درآمد ارزی ۱.۳ میلیارد دلاری ایران از اعزام نیروی کار
آفتاب‌‌نیوز :

بانک جهانی با انتشار گزارشی در مورد اعزام نیروی کار به خارج اعلام کرد کشور‌های جهان در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۵۸۹ میلیارد دلار از اعزام نیروی کار به خارج درآمد داشته اند.

درآمد ارزی کشور‌های جهان از اعزام نیروی کار در سال جاری میلادی به رغم شیوع کرونا با رشد ۷.۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. این رقم در سال ۲۰۲۰ تحت تاثیر محدودیت‌های کرونایی افت ۱.۷ درصدی را تجربه کرده بود.

سهم کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا از کل درآمد ارزی ناشی از اعزام نیروی کار در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۶۲ درصد برآورد شده که این رقم نسبت به سال قبل رشد ۹.۷ درصدی داشته است. اروپا مقصد اصلی نیروی کار خاورمیانه و شمال آفریقا بوده و بیشترین درآمد ارزی از این محل را کشور‌های شمال آفریقا داشته اند.

بر اساس برآورد‌های این نهاد بین المللی، ایران از محل اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۲۱ بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی کسب کرده است و از این نظر در میان کشور‌های منطقه در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، ایران سهم بسیار اندکی از اقتصاد ۵۸۹ میلیارد دلاری اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۲۱ داشته به طوری که درآمد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری ایران از این محل تنها معادل ۰.۲۲ درصد کل این رقم بوده است.

در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، کشور مصر با درآمد ۳۳.۳ میلیارد دلاری در صدر کشور‌های منطقه قرار داشته و مراکش با ۹.۳ میلیارد دلار، لبنان با ۶.۶ میلیارد دلار، اردن با ۳.۶ میلیارد دلار، فلسطین با ۲.۹ میلیارد دلار، تونس با ۲.۲ میلیارد دلار، الجزایر با ۱.۸ میلیارد دلار، ایران با ۱.۳ میلیارد دلار، عراق با ۰.۷ میلیارد دلار و جیبوتی با ۰.۱ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

در سطح جهان، هند بیشترین درآمد را داشته است. نیروی کار هندی در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۸۷ میلیارد دلار ارزآوری برای این کشور داشته است و چین با ۵۳ میلیارد دلار و مکزیک با ۵۲.۹۹ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین