کد خبر: ۷۴۰۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

فرانسه ۸۰ فروند جنگنده رافائل به امارات می‌فروشد

رئیس جمهور فرانسه در حالی عازم امارات است که طبق اعلام الیزه، وی قرار است با قرارداد ۱۶ میلیارد یورویی فروش جنگنده های رافائل، این کشور را ترک کند.
فرانسه ۸۰ فروند جنگنده رافائل به امارات می‌فروشد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آسوشیتدپرس، فرانسه می‌گوید که امارات متحده عربی ۸۰ فروند جنگنده رافائل را به ارزش ۱۶ میلیارد یورو از این کشور خریداری کرده است.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قرارداد حاصل همکاری‌های راهبردی میان دو کشور است. همچنین گفته می‌شود اماراتی‌ها علاوه بر جنگنده‌های رافائل، ۱۲ فروند بالگرد «کاراکال» نیز از فرانسه خریداری کرده‌اند.

این خبر در حالی رسانه‌ای می‌شود که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای سفری دو روزه، راهی امارات، قطر و عربستان سعودی است.

این سفر هم به نوبه خود یک ماه قبل از واگذاری ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به فرانسه و در آستانه آغاز رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۲ این کشور انجام می‌شود که پیروزی در آن مستلزم ماندگاری ماکرون در الیزه است.

بازگشت ماکرون از این سفر با قرارداد فروش رافائل به امارات آن هم بعد از مذاکراتی که تقریباً ۱۰ سال به درازا کشیده، می‌تواند صنایع نظامی فرانسه را بعد از ضربه‌ای که به واسطه پیمان «آکوس» خورد، دوباره سرپا کند.

در پی این پیمان، استرالیا قرارداد چشمگیر خرید زیردریایی‌های فرانسوی به ارزش تقریبی ۶۶ میلیارد دلار را فسخ کرد تا به جای آن، از آمریکا و انگلیس زیردریایی هسته‌ای بگیرد.

با این قرارداد، ماکرون می‌تواند جایگاه فرانسه را به عنوان تأمین کننده تسلیحاتی کشورهای حوزه خلیج فارس، بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تضمین کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین