کد خبر: ۷۴۰۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

هفته هفتم مسابقه اسبدوانی در یزد

هفته هفتم بیست و پنجمین دوره رقابت‌های اسبدوانی پاییزه کشور با رعایت نکات بهداشتی عصرجمعه در مجتمع سوارکاری صفاییه شهر یزد پیگیری شد.
هفته هفتم مسابقه اسبدوانی در یزد
آفتاب‌‌نیوز :

در این هفته ۵۰ سوارکار در مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که در پایان اسب‌های بوئینگ خشرو، بی‌باک طوس، پارما دهقان، بن‌زلس خوزستان، الماس سرخ و اترابان علیزاده زودتر به خط پایان رسیدند و قهرمان شدند.

این مسابقه‌ها به میزبانی هیات سوارکاری استان یزد به مدت هشت هفته عصرهای جمعه با حضور اندک تماشاگران در مجتمع سوارکاری صفاییه یزد پیگیری می‌شود.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره های کوه « ِارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین