کد خبر: ۷۴۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۸
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها

غرب باید پاسخگو باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان با اشاره به نگرش کنونی به زنان در جهان امروز، گفت: «امروز غرب باید پاسخ دهد که بر سر هویت، اصالت و روح زن چه آورده است». 

محمدیان که در همایش «آرامش در حباب» شورای ‌عالی خواهران دانشجوی مسلمان سخن می‌گفت، افزود: «کمیت و کیفیت حضور دختران در فعالیت‌های دانشگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خلا حضور خواهران دانشجو در قالب یک تشکل تخصصی و مستقل در جامعه دانشگاهی از مدت‌ها پیش احساس می‌شد».

ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، تاکید کرد: «در حال حاضر از طرف نظام سلطه تهدیدات فراوانی حول محور مسائل زنان وجود دارد که اگر این هجمه‌ها برای دختران فرهیخته و اهل علم ما روشن گردد، بسیاری از تهدیدات از بین رفته و برای ما به فرصت تبدیل خواهند شد». 

محمدیان فرهنگ‌سازی وانتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر را از نقاط قوت جامعه زنان دانست و افزودند: «نظام سلطه با درک اهمیت این موضوع بر آن است، این گروه عمده را خنثی سازد تا زنان جامعه ما نتوانند، رسالت اصلی خود را که همانا فرهنگ‌‌سازی و انتقال فرهنگ اصیل به نسل‌های بعد می‌باشد، پیاده نمایند».

حجت‌‌الاسلام و المسلمین محمدیان در بخشی دیگری از سخنان خود به جایگاه انقلاب اسلامی و تاثیرات آن در جهان پرداخته و گفت: «امروز ما کاملاً در موضع تهاجمی هستیم و به خوبی می‌توانیم غرب را در مورد آنچه به زنان روا داشته است، به چالش بکشانیم».

ایشان در ادامه تاکید کرد: «غرب باید در مورد نگرش کنونی به زن در دنیای امروز و آنچه بر سر هویت و اصالت زن آورده پاسخگو باشد».

وی با اشاره به اینکه زن آینه جلال و جمال الهی است، نگرش کالا محور و جنسیتی را بزرگترین ظلم در حق زنان دانست که ره‌آورد کنونی نظام سلطه برای دستیابی به اهداف منفعت‌طلبانه و سودجویانه آن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به مساله حجاب در دین اسلام اشاره کردند و افزودند: «فلسفه حجاب در دین، یعنی اینکه زن در جامعه، یک انسان ارزشمند،‌دارای هویت و اصالت والای می‌باشد».

حجت‌الاسلام محمدیان رسالت دانشجویان دختر را حول 4 محور زیر دانست:

1. اگاهی عمیق از ماهیت و جریان پشت‌پرده و پرتزویر غرب نسبت به زن و آنچه در جهان اتفاق می‌افتد.
2. مقاومت و ایستادگی در مسیر حقیقت و خالی نکردن عرصه‌های فکری و فرهنگی
3. موضع فعال، تهاجمی و مطالبه‌گرایانه از غرب در مورد جایگاه و منزلت زن
4. فعالیت‌های علمی و پژوهشی به ویژه در مباحث تخصصی زنان برای بالا بردن آگاهی‌ها و ایفای نقش موثر در اجتماع
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاهها در پایان با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به دانشجویان، برای آنها آرزوی موفقیت و سربلندی نمود.

گفتنی است همایش «آرامش در حباب» با همکاری شورای‌عالی خواهران دانشجوی مسلمان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبایی با محوریت بررسی کلیه ابعاد نظری و فکری فمنیسم در سالن اجتماعات شهید بهشتی این دانشگاه با حضور دانشجویان مراکز آموزش عالی سراسر کشور برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین