کد خبر: ۷۴۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۴
در آستانه بازی منچستریونایتد - بارسلونا

ژاوی: به دنبال پایان خوب برای فصل سخت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «ژاوی هرناندز» هافبک بارسلونا می‌گوید که در مقابل منچستر یونایتد، هر اتفاقی ممکن است. به اعتقاد او، بارسلونا باید سعی کند که فصل سخت جاری را با رسیدن به فینال لیگ قهرمانان به پایان برساند. او در یک مصاحبه با مجله یوفا درباره بازی با منچستر یونایتد حرف‌های جالبی زده است.

در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان جلوی تیمی مثل منچستر یونایتد بازی می‌کنید؛ این برای شما امتیاز محسوب می‌شود یا نه؟
بله، اساساً همین که هنوز در این رقابت‌ها باقی مانده‌ایم و توانسته‌ایم به مرحله نیمه‌نهایی برسیم، همان طور که شما می‌گویید امتیاز بزرگی است. به این افتخار این را اضافه کنید که ما جلوی منچستر یونایتد بازی خواهیم کرد، تیمی که همه آن را به عنوان یکی از بهترین‌های اروپا می‌شناسند. فوتبال آن‌ها به ما شبیه است و دوست دارند توپ را در اختیار داشته باشند. سبک بازی یونایتد تهاجمی است و آن‌ها بازیکنان فوق‌العاده‌ای در خط میانی و خط حمله دارند. به نظر من که بازی بسیار تماشایی خواهد شد.

خیلی بد شد که بازی شما در مرحله نهایی انجام نمی‌شود. نه؟
بله، بسیاری از مردم می‌گویند که این بازی باید در فینال برگزار می‌شد، اما به نظر من این عقیده کمی به چلسی و لیورپول بی‌احترامی می‌کند. این دو تیم هم سبک متفاوتی از فوتبال بازی می‌کنند که در هر حال بسیار مؤثر و کارآمد است. لیورپول و چلسی در سبک بازی‌شان بسیار شبیه به هم هستند. در بازی فینال دو تیمی به مصاف هم می‌روند که یکی‌شان دوست دارد کنترل توپ را داشته باشد و فوتبال تهاجمی را می‌پسندد و دیگری می‌خواهد بیشتر دفاعی بازی کند و در عین کارآ باشد.

درباره شخصیت تیم‌های انگلیسی صحبت کردی. سه تیم انگلیسی در نیمه‌نهایی حضور دارند، موفقیت‌شان را چطور ارزیابی می‌کنی؟
به نظر من که لیگ برتر نسبت به پنج، شش سال گذشته رشد خیره‌کننده‌ای داشته است، یعنی زمانی که چندین بازیکنان خارجی به این لیگ رفتند. به نظر من تیم‌های انگلیسی هنوز پتانسیل بالفعل‌نشده بسیاری دارند. فوتبال انگلیس در حال حاضر بسیار سالم است. بازیکنان انگلیسی خیلی زیادی هستند که توانسته‌اند تلفیقی عالی با همتاهای خارجی‌شان بسازند.

نظرت درباره عملکرد این فصل بارسلونا در لیگ قهرمانان چیست؟
خیلی خوب بوده. هیچ بازی را نباختیم و به سطح خوبی از بازی رسیدیم، هر چند که فکر می‌کنم جا برای پیشرفت داریم.

اوضاع بارسلونا در لالیگا با دیدی خوش‌بینانه هم خیلی ناامیدکننده بوده است. آیا فتح لیگ قهرمانان سرپوشی بر ناکامی‌های شما خواهد گذاشت؟
یقیناً. اگر در آن جا پیروز می‌شدیم، فصل موفقیت‌باری را پشت سر می‌گذاشتیم. فتح لیگ حالا بسیار دشوار شده است. ما که به لیگ قهرمانان امیدوارتریم تا لالیگا.

پس‌رفت بارسلونا بعد از کسب لیگ قهرمانان سال 2006 را چطور توضیح می‌دهی؟
هیچ چیزی عوض نشده است. همان مربی را داریم و تقریباً همان بازیکنان را. شاید چون دو بار قهرمان لیگ شدیم و یک بار هم قهرمان اروپا، بازیکنان کمی پایشان را از روی پدال برداشته‌اند. این اتفاقی بود که پارسال افتاد. امسال با مشکلات زیادی روبرو بودیم. کاری که باید انجام دهیم این است که تمرکزمان را روی لیگ قهرمانان بگذاریم. وقتی پیروز شوید، شادی وجودتان را فرا می‌گیرد و فکر می‌کنید که پیروزی و رقابت کار بسیار آسان‌تری شده است ولی در واقع عکس این قضیه صادق است. اگر یک لحظه چشمتان را از روی توپ بردارید، به هیچ موفقیتی در این ورزش نخواهید رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین