کد خبر: ۷۴۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۷

اسپانیا 1000 توالت در ایران می‌سازد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک شرکت اسپانیایی طرح خود برای اجرای طرح ساخت 1000 مجموعه سرویس بهداشتی ظرف 8 ماه را در نشستی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، و مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری تشریح کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، در این نشست خوزه بایاری، مدیر بخش خاورمیانه این شرکت گفت: «ما به عنوان معماران اسپانیایی احساس نزدیکی زیادی به ایرانیان داریم چون هزاران سال مسلمانان در اسپانیا زندگی می‌کردند».

وی با بیان اینکه 60 معمار در شرکت «گینجر و بونو» مشغول به فعالیت هستند، افزود: «در این شرکت تیم بین‌المللی از معماران ایتالیایی، آلمانی، لهستانی، استرالیایی و السالوادری مشغول به فعالیت هستند».

مدیر بخش خاورمیانه‌ای این شرکت گفت: «این شرکت در حال حاضر در آلمان، فرانسه، لهستان، دبی و ایران مشغول به فعالیت است و علاوه بر اسپانیا در کشورهای لهستان و دبی نیز دفتر دارد».

خوزه بایاری با اشاره به ساخت مجتمع‌های بین‌راهی توسط این شرکت با سیمان‌های پیش ساخته تصریح کرد: «محصولات پیش ساخته بسته به نوع آب و هوا متفاوت است به طوری که در مناطق گرمسیر از منسوجات و پارچه نیز می‌توان استفاده کرد».

وی با بیان اینکه با این سیستم امکان ساخت 1000 مجتمع خدماتی بین‌راهی ظرف 8 ماه وجود دارد، گفت: «این مجتمع‌ها در متراژ 260 متر ساخته می‌شود که 180متر آن به ایجاد سوپر مارکت و فروشگاه غذای آماده و 70 متر برای ساخت دستشویی و نمازخانه اختصاص پیدا می‌کند».

مدیر بخش خاورمیانه شرکت اسپانیایی آمادگی این شرکت برای ساخت این مجتمع‌ها در یکی از محورهای کشور را به صورت پایلوت اعلام کرد.

در این نشست رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقطه نظرات خود را پیرامون ساخت این مجتمع‌ها اعلام کرد.

اسفندیار رحیم مشایی تصریح کرد: «هزینه‌های ساخت این مجتمع‌ها نباید بالا باشد و نگهداری آن نیز باید آسان باشد».

وی افزود: «این بناها باید متناسب با معماری و فضای طبیعی مناطق مختلف کشور ساخته شود و امکان توسعه آن نیز وجود داشته باشد».

مشایی با اشاره به ظرفیت بالای این مجتمع‌ها برای تبلیغات تصریح کرد: «با توجه به برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای فرهنگ‌سازی در کشور لازم است که اماکن تبلیغات تلویزیونی در این مجتمع‌ها وجود داشته باشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین