کد خبر: ۷۴۰۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

آمریکا معافیت عراق برای خرید انرژی از ایران را تمدید کرد

عراق می‌تواند به مدت چهار ماه دیگر یعنی از اوایل آوریل تا آگوست، به واردات برق و گاز از ایران ادامه داده و مشمول تحریم‌های ظالمانه واشنگتن نخواهد شد.
آمریکا معافیت عراق برای خرید انرژی از ایران را تمدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دولت آمریکا بار دیگر معافیت‌های پیشین عراق برای واردات و خرید برق و گاز از جمهوری اسلامی ایران را تمدید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز (شنبه) در این ارتباط گفت که ایالات متحده به عراق ۱۲۰ روز دیگر برای خرید و واردات برق از ایران معافیت داده است.

بر اساس این معافیت، عراق می‌تواند به مدت چهار ماه دیگر یعنی از اوایل آوریل تا آگوست، به واردات برق و گاز از ایران ادامه داده و مشمول تحریم‌های ظالمانه واشنگتن نخواهد شد.

عراق بیش از ۶ میلیارد دلار بدهی‌های معوقه بابت واردات برق از ایران دارد که تحریم‌های ظالمانه آمریکا مانع پرداخت و تسویه این مبلغ شده است.

منابع غربی و عراقی به خبرگزاری فرانسه گفتند که آمریکا به مقامات عراقی چراغ سبز نشان داد تا دو میلیارد دلار بدهی واردات گاز به ایران از طریق حساب بانکی سوئیس را آزاد کنند.

عراق بیش از یک سوم انرژی مورد نیاز خود را از طریق واردات برق و گاز از جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌کند.

دولت «دونالد ترامپ» با خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای برجام به خیال تحمیل فشار حداکثری، صنعت انرژی ایران را در اواخر سال ۲۰۱۸ با تشدید تحریم ها، در لیست سیاه قرار داد؛ اما به بغداد یک سری معافیت‌های موقت به منظور واردات گاز و برق اعطا کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین