کد خبر: ۷۴۰۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

روایت سپاه از جزییات پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی

معاون حقوقی سپاه پاسداران جزئیات جدیدی از پرونده ترور شهید سلیمانی را تشریح کرد و گفت: در دولت قبل نه ارکان حقوقی و نه وزارت خارجه پیگیری خاصی برای حصول نتیجه در این پرونده نداشتند.
روایت سپاه از جزییات پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سهرابعلی شمخانی درباره آخرین وضعیت پرونده سردار سلیمانی و اقداماتی که از سوی سپاه در این مورد انجام شده است، گفت: از همان روز اول سپاه پاسداران بررسی موضوع را آغاز کرد.

وی افزود: چرا که سردار سلیمانی هم به عنوان اینکه یکی از مقامات کشور همچنین شخصیتی مردمی که نیاز به توضیح نیست، شناخته می‌شوند.

این پرونده ۵۰ متهم دارد

شمخانی ادامه داد: علاوه بر این موضوعات، ایشان عضو سپاه بودند و از سوی این مجموعه شکایتی تنظیم و تقدیم مراجع قضائی شد و این پرونده الان با تلاش همکاران با اطلاعات جامع و کامل تهیه شده است و ۵٠ نفر متهم اعم از ترامپ دارد.

معاون حقوقی سپاه پاسداران اضافه کرد: همه متهمان این پرونده آمریکایی هستند البته کسان دیگری هم مانند افرادی از کشور انگلیس در این گروه قرار می‌گیرند.

حدود ۲ سال است که پیگیری‌های ما خروجی نداشته است!

شمخانی با اشاره به اینکه پرونده اکنون به مرحله خوبی رسیده و پیش‌نویس کیفرخواست در مراجع قضائی آماده شده است، تصریح کرد: البته قریب به دو سال می‌شود که این کار خروجی جدی نداشته است و تصمیمی برای جدیت کار در میان نبوده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سازمان ملل باید در این مورد برای حصول نتیجه ورود کند، گفت: حتی در حوزه بین الملل هم ما باید پیگیری کنیم، آنها (نهادهای بین‌المللی) برای ما اقدام خاصی نمی‌کنند.

به گفته معاون حقوقی سپاه وزارت خارجه و معاونت حقوقی و حتی مرکز حقوقی که در دولت قبل ماهیت جداگانه داشته‌اند باید پیگیر این پرونده می‌بودند که خروجی قابل توجهی پیگیری آنها نداشته است.

پرونده ترور شهید سلیمانی هنوز به مجامع بین‌المللی حقوقی راه پیدا نکرده است

شمخانی بیان کرد: البته وزیر خارجه فعلی برای پیگیری این پرونده در مجامع بین‌المللی تشکیل داده‌اند؛ اما متأسفانه این پرونده تا کنون به خیلی از مراجع بین‌المللی مانند شورای امنیت، مجمع عمومی و… برای مطرح شدن و پیگیری راه پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه پرونده ترور سردار سلیمانی نتیجه جدی در داخل کشور نداشته و فقط در حد بیانیه و مصاحبه پیگیری شده است، تصریح کرد: در مجموع باید بگویم که طی ۲ سال گذشته اقدامی انجام نشده است؛ این در حالی است که به عنوان مثال برای دادگاه رفیق حریری که با شرایط خاص تشکیل شد ایران پیگیری‌های لازم را حتی در همان حد پیگیری هم انجام داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین