کد خبر: ۷۴۱۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲

زالی: رسانه‌ها مردم را برای تزریق دز سوم کرونا اقناع کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اتخاذ تمهیدات لازم برای تزریق دز سوم واکسن کرونا را الزامی دانست و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و اقناع عمومی برای توجه مردم به اهمیت تزریق دز یادآور بسیار ضروری است.
زالی: رسانه‌ها مردم را برای تزریق دز سوم کرونا اقناع کنند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در دیدار با مدیران شبکه و روسای مراکز بهداشت با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون امور بهداشتی دانشگاه به اعلام رسمی رفع محدودیت‌های سنی برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا توسط وزیر بهداشت اشاره کرد و افزود: در این راستا باید تمهیدات لازم برای پذیرش و ارایه خدمات به مردم در مراکز واکسیناسیون صورت گیرد.

بهره گیری از ظرفیت رسانه و اقناع عمومی برای توجه مردم به اهمیت تزریق دز سوم نیز نیاز است.

وی با بیان ضرورت بازمهندسی، بازسازی و تغییر ساختار نیروی انسانی، عمرانی و اعتباری حوزه بهداشت تصریح کرد: تقویت ساختار بهداشتی همواره مورد تاکید وزارت بهداشت بوده و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تمام ظرفیت خود را برای این منظور به کار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به لزوم بهره گیری از ظرفیت خیرین برای تکمیل پروژه های بهداشتی و تامین تجهیزات، اشاره و خاطرنشان کرد: مراکز بهداشتی تابعه دانشگاه در این زمینه پیشرو هستند و همچنان بهره گیری از این ظرفیت باید در دستور کار حوزه بهداشت باشد.

زالی در ادامه از برخی پیشنهادات مسوولان از جمله احیای طرح پژوهش‌های کاربردی HSR، تقدیر از کنشگران درون دانشگاهی و برون دانشگاهی فعال در امر واکسیناسیون و تعامل با بخش خصوصی و تبدیل منابع غیرمولد به درآمد مولد استقبال کرد.

وی درخصوص طرح هر خانه یک پایگاه سلامت و نقش آن در جذب سفرا و رابطان سلامت، اظهار داشت: این طرح در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به عنوان دانشگاه پیشرو در اجرای آن، باید با شتاب و نشاط پیگیری شود. حوزه بهداشت ظرفیت تعریف و لاجرای برنامه های اجتماعی متنواع را دارد و از همین رو راه اندازی پویش های سلامت محور برای جلب مشارکت خیرین می تواند موثر باشد.

بررسی ظرفیت نیروی انسانی و منابع مالی در حوزه بهداشت

محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هم در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات روسای مراکز و شبکه های بهداشتی به منظور توسعه زیرساخت های بهداشتی و ارایه خدمات به ویژه در بحران کرونا گفت: کرونا توجه مسوولان را به سوی چالش های حوزه بهداشت جلب کرد و از همین رو بهسازی و نوسازی بخش ها و پایگاه های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

وی با یادآوری مسایل موجود حوزه تامین منابع بخش بهداشت و درمان، سال ۱۴۰۰ را سال سخت بودجه ای نسبت به سال گذشته اعلام کرد و افزود: صرفه جویی و جذب خیرین در کنار ظرفیت هایی که در حوزه بهداشت وجود دارد، می تواند در رفع مسائل کمک کننده باشد.

واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است

محمدرضا سهرابی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گزارش مختصری از فعالیت های حوزه بهداشت ارایه داد و تصریح کرد: پوشش حداکثری واکسیناسیون به ویژه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است به طوری که ۸۳ درصد افراد دُز اول و ۷۰ درصد دُز دوم را نیز دریافت کرده اند.

واکسیناسیون حوزه دانش آموزی نیز با سرعت در حال انجام است و به سرعت پوشش حداکثری حاصل خواهد شد.

وی در ادامه نکاتی را در خصوص تامین نیروی انسانی، مسایل مربوط به تیم های واکسیناسیون، افزایش فضای فیزیکی به منظور ارایه خدمات قابل قبول به نسبت جمعیت تحت پوشش دانشگاه بیان کرد و پیشنهاد پیگیری این مسایل در کمیته مشترک بین معاونت بهداشت و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه را بیان کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین