کد خبر: ۷۴۱۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱

افزایش ۲۸ درصدی تعرفه‌های بیمه در بودجه ۱۴۰۱

سلیمانی گفت: در سال ۹۹ بیش از ۴۰ درصد تعرفه‌های بیمه‌ای در دو مرحله افزایش یافت و برای امسال هم در بودجه پیش بینی ۲۸ درصد افزایش داده اند
افزایش ۲۸ درصدی تعرفه‌های بیمه در بودجه ۱۴۰۱
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: نبود کیفیت در خودروها و ضعف در استحکام منجر می شود تا ضریب خسارت بالا رود. خودروهایی که کیفیت پایین تری دارند میزان ریسک بالاتری دارند به همین دلیل باید میزان بیمه بیشتری دریافت شود.

سلیمانی گفت: در سال ۹۹ بیش از ۴۰ درصد تعرفه های بیمه ای در دومرحله افزایش یافت و برای امسال هم در بودجه پیش بینی ۲۸ درصد افزایش داده اند و این هزینه های درمانی را افزایش می دهد.

طبق گفته رئیس بیمه مرکزی؛ شورای نگهبان صندوق بیمه حوادث طبیعی را تصویب کرد و اکثر آیین نامه ها در این زمینه نوشته شده است و اگر این صندوق راه بیفتد نظم بیشتری در کارها ایجاد می شود.

در سطح جهان حدود ۶۰۰ میلیون دلار در خصوص شرکت های سایبری هزینه شده است در ایران چنین محاسبه ای وجود ندارد.

افزایش ۲۸ درصدی تعرفه‌های بیمه در بودجه ۱۴۰۱

قرار بر این بود که امروز ۴ شرکت بیمه ای وارد بورس شوند اما به دلیل اُفت شاخص بورس تنها یک شرکت وارد بازار سرمایه شد و شرکت های دیگر تک به تک در هفته های آینده وارد بازار سرمایه می شوند.

در بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص این مورد بحث شد اما مجلس با آن مخالفت کرد اما پیش بینی می شود در بودجه ۱۴۰۱ در رابطه با این موضوع مجدد صحبت خواهد شد و پیش بینی می شود مقدار این بهادارسازی اوراق ۲ هزار میلیارد تومان باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین