کد خبر: ۷۴۱۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶

تساوی فجرسپاسی و فولاد خوزستان در حافظیه

دیدار پر برخورد تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و فولاد خوزستان در هفته هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر با نتیجه مساوی پایان یافت.
تساوی فجرسپاسی و فولاد خوزستان در حافظیه
آفتاب‌‌نیوز :

این بازی که عصریکشنبه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزارشد ۲ تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند تا فجریها بازی برده را با مساوی و دریافت چندین کارت زرد عوض کنند.

بازی با برتری تیم فولاد آغاز شد و آنها سعی داشتند از سمت راست تیم فجر ایجاد موقعیت کنند،همچنین انها به دنبال استفاده از ضربات ایستگاهی بودند تا به گل برسند که چند بار نیز از این تاکتیک استفاده کردند که مدافعان فجر به ویژه محمد قنبری به خوبی این روش را خثنی کردند هر چند در نیمه دوم فولاد از این تاکتیک بهره برد و به گل مساوی هم رسید . شاگردان نکونام سرمربی تیم فولاد پرس را در زمین فجر دردستور کار قرار داشتند و نخستین زنگ خطر را این تیم در دقیقه ۶ روی دروازه تیم فجر به وجود آوردند که در این لحظه ضربه سرحمید بوحمدان به تیرک عمودی دروازه فجر برخورد کرد.

در آن سوی میدان هم شاگردان کلانتری سعی داشتند با زدن توپ های بلند و ضد حمله از سرعت شهرام گودرزی استفاده کنند که چند بار با این شیوه موفق ظاهر شدند هر چند در ضد حمله ها از سرعت خود استفاده نمی کردند.

از دقیقه ۱۱ نیز تیم فجر از زیر فشار حریف بیرون آمد و صاحب یک ضربه کرنر شد تا بازی به تعادل کشیده شود.

دقیقه ۱۵ ضد حمله خوبی از سوی فجریها صورت گرفت و در حالی که برتری عددی نسبت به بازیکنان حریف داشتند اما با تعلل موجب شدند که بازیکنان تیم فولاد به خط دفاع اضافه شوند واین ضد حمله نیز از بین رفت.

در ادامه هر ۲ تیم بازی متعادلی ارایه کردند در لحظاتی از بازی تیم فجر میدانداری کرد و در لحظاتی هم این فولادی ها بودند که توپ و میدان را دراختیار گرفتند.

دقیقه ۴۴ بازی بهترین فرصت برای تیم فجر توسط حسین مهربان به وجود آمد و این بازیکن با گذشتن از مدافع پیش روی خود در حالی که قصد داشت توپ را به یار خودی برساند اما احسان مرادیان دروازه بان تیم فولاد توپ را به کرنرفرستاد.

سرانجام نیمه نخست این بازی که هر ۲ تیم خوب بازی کردند با نتیجه مساوی پایان یافت.

نیمه دوم ضد حمله و گل برای تیم فجر

نیمه دوم بازی نیز فجریها خیلی خوب آغاز کردند و در دقیقه ۴۷ به گل رسیدند، در این لحظه بر روی ضد حمله توپ در میان ۲ مدافع تیم فولاد به حسین مهربان رسید و این بازیکن از سد مدافعان عبور کرد و توپ را از روی سر دروازه بان تیم فولاد به گل تبدیل کرد تا فجریها روی یک کار تاکتیکی تمرین شده به گل برسند.

در ادامه نیمه دوم تیم فجرکه به خواسته خود رسیده بود بازی را کنترل کرد و با دادن پاس های کوتاه و یک ضرب سعی کرد از گل خود محافظت کند و بازهم چشم به ضد حمله داشت.

اما تیم فولاد هم که انتظار دریافت گل نداشت سعی کرد بازهم با ارسال ضربات ایستگاهی و پرتاب اوت برای لوسیانو پریرا مهاجم ۳۸ ساله برزیلی به گل برسد اما مدافعان میانی فجر محمد قننیری و علی مولایی که روز خوبی را پشت سر گذاشتند اجازه ندادند تیم میهمان به گل برسد.

دقیقه ۶۴ فرار خوب حسین مهربان مهاجم تیم فجر که خوب بازی کرد از مدافع مستقیم خود گذشت و در حالی که داشت با دروازه بان تیم فولاد تک به تک می شد صابر حردانی مدافع تیم فولاد با خطا مهاجم فجر را متوقف کرد و یک اخطار گرفت تا مانع از گل دوم تیم فجر شود.

ضربه ایستگاهی گل مساوی تیم فولاد

دقیقه ۷۶ شهرام گودرزی مهاجم تیم فجر روی بازیکن تیم فولاد خطا کرد و این همان چیز بود که تیم حریف ازابتدای بازی به دنبال آن بود و بارها از این شیوه برای رسیدن به گل استفاده کردند، بازیکنان تیم فجر نباید این همه خطا می دادند.

توپ ارسالی را ابشک روی دروازه تیم فجر ارسال کرد ابتدا ضربه سر بازیکن تیم فولاد به تیرعمودی دروازه تیم فجر بر خورد کرد و توپ برگشتی را لوسینا پریرا زودتر از مدافعان فجر به توپ رسید و گل مساوی را به راحتی درون دروازه تیم میزبان جای داد.

در ادامه بازی بازهم تیم فولا فشارآورد تا به گل برتری برسد و فجری ها به دفاع پرداختند تا حداقل از یک امتیاز این بازی استفاده کنند که همین اتفاق هم افتاد دو تیم در یک بازی درگیرانه و خوب به مساوی یک بریک برسند.

بازیکنان اخطاری

شهرام گودرزی، ایمان صادقی، محمد عرفان معصومی، سجاد عبدویی و امین زارع مربی تیم فجر کارت زرد دریافت کردند و از تیم فولاد هم صالح حردانی اخطار گرفت.

کمیل غلامی، قهرمان نجفی، نجف پناهی و روح‌الله شریفی قضاوت این بازی را بر عهده داشتند.

تیم فولاد با ۱۲ امتیاز در رده هشتم قرار گرفت و تیم فجر هم با ۹ امتیاز در مکان دهم ایستاد.

اسامی بازیکنان فجر سپاسی

ایمان صادقی ،محمد زینالی ،محمد قنبری ،علی مولایی ،سعید زارع ،عرفان معصومی ،احمد رضا زنده روح روح ، رضا اقابابایی ،میلاد احمدی ، شهرام گودرزی(کاپیتان ) حسین مهربان، سر مربی علی اصغر کلانتری

بازیکنان تعویضی تیم فجر هم حمید نعمتی،محمد پارسا سیمکانی،سجاد عبدویی و اتابک زارعی بودند.

اسامی بازیکنان فولاد خوزستان

احسان مرادیان، میلاد بدرقه، موسی کولیبالی، مهران درخشان‌مهر، صالح حردانی، حمید بوحمدان، محمد آبشک، محمدرضا عباسی، محمد قاسمی‌نژاد، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا، سر مربی جواد نکونام.

همچنین،صابر حردانی ،احمد رضا جلالی، احمد الجبوری و ساسان حسینی هم بازیکنان تعویضی تیم فولاد بودند.

در رقابت های فوتبال برتر دوره بیست و یکم ۱۶ تیم حضور دارند و پس از انجام ۳۰ بازی تیم قهرمان مشخص خواهد شد و ۲ تیم انتهای جدول راهی دسته یک می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین