کد خبر: ۷۴۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۱
دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد؛

یک میلیون انسان قربانی مالاریا

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دبیر کل سازمان ملل متحد در مقاله ای با عنوان «زمان آن فرا رسیده تا با مالاریا مبارزه کنیم» ضمن اشاره به این واقعیت که هرساله یک میلیارد انسان در جهان به مالاریا مبتلا می شوند و از این تعداد متاسفانه بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست می دهند، اظهار داشت: «موفقیت در برابر مالاریا نیازمند توزیع گسترده پشه بند و دارو، همراه با سم پاشی مناسب منازل است».

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب،در بیانیه «بان کی مون»،دبیرکل سازمان ملل متحد، که به مناسبت گرامی‌داشت نخستین روز جهانی مالاریا 25 آوریل 2008 برابر با 6 اردیبهشت ماه 1387 به رشته تحریر در آمده، تصریح شده است: «یکی از روشهای مبارزه از این بیماری، پشه بند ضد حشره با هزینه ای معادل 10 دلاراست، که می توان 10 سال از آن استفاده کرد».

او می افزاید: «با چنین سرمایه گذاری آسانی دولت ها می توانند سپر مناسبی در برابر مالاریا ایجاد کنند و بنابراین کسانی که از آن برخوردار می شوند می توانند به مدرسه رفته، کار کنند و به تولید در جوامع خود کمک نمایند».

دبیر کل با اشاره به این واقعیت که بیشتر مرگ و میرهای مالاریا در آفریقا رخ می دهد گفت: «امروزه پشه مالاریا مانند سایر مشکلات در دنیای جهانی شده ما، مرز نمی شناسد».

وی می افزاید: «منابع باید با ثبات باشند تا کشور ها بتوانند نه تنها برای مبارزه با مالاریا از پیش برنامه ریزی کنند بلکه طرح های خود را در سال های متمادی ادامه دهند». 

«بان کی مون» در خاتمه مقاله خود می نویسد:« پایان مالاریا می تواند یک بار برای همیشه حیات نوینی به تلاش گسترده ما برای امحای فقر ببخشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین