کد خبر: ۷۴۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۶

آیت الله کاشانی: باید به ابتكار و نوآوری اهمیت دهیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه نظام اسلامی برای علم و مغز اهمیت قائل است، گفت: «ما باید به علم، صنعت،‌ اختراع، ابتكار و نوآوری اهمیت دهیم». 

آیت الله امامی کاشانی، خطیب جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به روز معلم ، این روز را بزرگداشت كلاس، مدرسه، تعلیم و تربیت، علم، اندیشه و مغز بیان كرد و گفت: «روز معلم یعنی تعظیم در برابر مغزهای بلند و عالی، روز معلم یعنی اهتمام به دانشگاه‌ها، مدارس، اهمیت دادن اساتید به كلاس‌ها و اهمیت دادن شاگردان به استاد، كلاس و كتاب».

امامی كاشانی افزود: «اگر این روز به نام شهید آیت‌الله مطهری نامگذاری می‌شود به این دلیل است كه ایشان چهره برجسته تعلیم و تربیت و چهره درخشان علم بود و از این جهت روز شهادت ایشان روز معلم است».

وی خاطرنشان كرد: «باید مغز و هوش ایرانی كه ثابت شده در صف اول استعدادهای دنیاست را به منصه ظهور بگذاریم و این وظیفه مدارس، دانشگاه‌ها و جوانان است». 

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به جوانان، گفت: «ای جوان دانشگاه و درس را به عیاشی، رفیق بازی و شهوت تبدیل نكن». 

آیت الله کاشانی، همچنین با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: «حضور مردم در پای صندوق‌های رای،نشانگر استقلال كشور و عظمت كیان مملكت است».

خطیب جمعه این هفته تهران، كشور ایران و نظام جمهوری اسلامی را پایگاه اسلام خواند و با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری بر حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان كرد: «مجلس پایگاه تصمیم‌گیری، قوانین زندگی جامعه، مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و هر چقدر مجلس قوی‌‌تر باشد و نمایندگانی با صلاحیت بیشتر، علاقه زیادتر و دلسوزی بیشتر انتخاب شوند، بدون شک به نفع كشور است». 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن روی این حركت‌ها حساب می‌كند، به بحث مطرح شده بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در خصوص ایران و ترجیح آنها بر مذاكره با ایران اشاره كرد و گفت: «این نشان می‌دهد كه احزاب بزرگ‌ترین قدرت نظامی و پولی دنیا كه این جور در دنیا «عربده» می‌كشد، روی ملتی قوی، نظامی پابرجا، محكم و با عزت حساب می‌كنند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تبلیغاتی كه دشمنان علیه اسلام و نظام اسلامی انجام می دهد، خطاب به ملت ایران، خاطرنشان كرد: «این حساب به خاطر شماست كه فداكاری و جانبازی كردید. فرزندان و پدران شما شهید شدند و فداكاری كردند و البته پایه آن مربوط به امام راحل است».
 
آیت الله محمد امامی كاشانی در خطبه دوم نماز، اسلام را حقیقت و واقعیتی در دنیا خواند و گفت: «اسلام دارای برنامه‌ای جامع است كه هیچ كدام از انبیاء سلف نداشتند و امروز هم ندارند». 

وی قرآن كریم را تنها وحی خدا در روی زمین عنوان كرد و افزود: «در دنیای برق و دنیایی كه اگر از طرفی صدایی بلند شد طرف دیگر آن را می‌بیند و می‌شنود، اسلام با شكوه و عظمتی خاص به پیش می‌رود». 

آیت الله كاشانی همچنین روز كارگر را احترام به كار و تولید عنوان كرد و افزود: «روز كارگر یعنی اهمیت دادن به تولید و كار. كارگر باید خوب كار كند و تولیدش با كیفیت باشد و بازار را قبضه كند».
وی ادامه داد: «دولت و مجلس نیز باید از كارگر حمایت كنند و نگذارند كالای كشور روی زمین بماند و كالای خارجی مورد استفاده قرار گیرد. مردم نیز باید به تولید كشور اهمیت دهند و سراغ خرید كالاهای داخلی بروند. كارخانه‌ها دایر، كشاورزی رایج و بازار اقتصاد روان باشد».
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اهمیت به روز كارگر را اهمیت به كار دانست و گفت:‌ «این‌ها نقطه‌ها و واحدهایی است از واحدهای زنجیر نظام اسلامی، كه هر دانه‌ای چون برلیان می‌‌درخشد». 

وی با اشاره به پیشرفت نظام اسلامی و اقدامات دشمنان برای مقابله با این نظام، خاطرنشان كرد: «دشمن با پیامبر اسلام به ستیز برمی‌‌خیزد، زیرا می‌بیند اسلام به پیش می‌‌رود». 

امامی كاشانی اضافه كرد: «دنیا می‌داند كه آمریكا تروریست تربیت می‌كند و سلاح‌های كشتار جمعی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد و از سوی دیگر می‌گوید ما حامی امنیت هستیم». 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارات هیلاری كلینتون در خصوص حمله به ایران و اینكه ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است، تصریح كرد:«خودشان می‌دانند دروغ می‌‌گویند. ایران نه به دنبال سلاح اتمی است و نه این سلاح را در اختیار دارد و نه اهل حمله با سلاح اتمی. اینها كارها و جنگ‌های تبلیغاتی است». 

وی افزود:« انرژی هسته‌ای را كه صنعت و علم برای ماست این گونه متهم می‌كنند و این برنامه‌ای است كه دنیای استكبار در برابر اسلام دارد و وظیفه همه ماست كه واقعا بكوشیم». 

امامی كاشانی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال نوآوری و شكوفایی و تاكیدات ایشان بر تلاش برای نجات كشور از مشكلات، گفت: « همه اعم از كارگران، علما و ... و مسئولین در راس همه، در این زمینه وظیفه دارند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین