کد خبر: ۷۴۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۱

صدر خواهان خویشتن‌داری هوادارانش شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مقتدا صدر  روز جمعه از طرفدارانش خواست در مراعات آتش بس خويشتن‌دار باشند. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، در بيانيه‌ای كه امام جماعت مسجد جامع شهرك صدر بغداد در مراسم نماز جمعه از جانب صدر قرائت كرد، آمده است: «شما به اين آتش بس متعهد و خويشتن‌دار بوديد و از رهبرتان اطاعت كرديد، اميدوارم به خويشتنداری و اعتقاد خود ادامه دهيد».

صدر در اين بيانيه افزود: «منظور ما از تهديد به راه انداختن جنگ علنی، جنگ عليه اشغالگر و نه عليه برادران عراقی مان است». 

همانطور که در خبر ها اعلام شده بود «مقتدا صدر» هفته گذشته با تهدید دولت عراق اعلام کرده بود در صورت ادامه حملات نیروهای عراقی و آمریکایی به ارتش المهدی، جنگی گسترده رخ خواهد داد. 

وی همچنین گفته بود: «من آخرین هشدار را به دولت می‌دهم، دولت باید به مسیر صلح بازگردد و خشونت علیه مردم را متوقف سازد در غیر این‌صورت ما اعلام جنگ گسترده می‌کنیم».

در بیانیه صدر که روی وب سایت او قرار گرفته بود وی به اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی اعتراض نموده و خواستار خروج نیروهای آمریکایی شده بود.

صدر همچنین گفته بود: «در جریان اشغال عراق ما به هدفی برای هواپیمایی جنگنده و تانک‌ها و تیراندازی آنها تبدیل شدیم، دولت با اتحاد با اشغالگران استقلال نخواهد ‌یافت».

وی در ادامه اظهاراتش با تاکید بر اینکه وی به عراق تعلق دارد متعهد شد بود به مبارزه برای مردم ادامه دهد. او تصریح کرده بود: « آنها مرا متهم به تعلق داشتن به ایران می‌کنند و من تنها به عراق تعلق دارم، من به خواستهای مردم کشورم تعلق دارم».

در عین حال «نوری المالکی» به صدر هشدار داده بود تا ارتش المهدی را منحل کند یا برای همیشه از فعالیت‌های سیاسی محروم خواهد شد. 

این درحالی بود که هفته گذشته شاهد یک عملیات شهادت طلبانه دیگر در شمال بغداد، توسط فردی منتسب به نیروهای موسوم به «جیش المهدی» نیز بودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین