کد خبر: ۷۴۱۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

مراقب سردرد ناشی از موی دم اسبی باشید

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: پایانه‌های عصبی در زیر فولیکول‌های مو و در پوست سر وجود دارند که تحریک این اعصاب در هنگام کشش شدید مو، دردهای ناگهانی را ایجاد می‌کند.
مراقب سردرد ناشی از موی دم اسبی باشید
آفتاب‌‌نیوز :

نوشین یمانی در رابطه با سردرد ناشی از موی دم‌ اسبی، اظهار کرد: بالا بستن موها با کش مو می‌تواند باعث ایجاد سردرد در افراد شود که به آن سردرد موی دم اسبی گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه موها فاقد اعصاب حساس به درد هستند اما پایانه‌های عصبی در زیر فولیکول‌های مو و در پوست سر وجود دارد که تحریک این اعصاب در هنگام کشش شدید مو، دردهای ناگهانی را ایجاد می‌کنند، افزود: فشار و کشش کم اما مداوم نیز طی زمان می‌تواند منجر به ایجاد سردرد شود.

این پزشک تصریح کرد: سردرد موی دم اسبی در افراد مبتلا به میگرن، سردرد تنشی و فیبرومیالژیا شایع‌تر بوده و به سادگی با رفع فشار از موها و ماساژ پوست سر قابل رفع شدن هستند.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد با بیان اینکه بسیاری از افراد حتی دلیل سردرد خود را متوجه نمی‌شوند و بدون تغییر در مدل مو همچنان از سردرد رنج برده و با قرص‌های مسکن این سردردها را خاموش می‌کنند، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در صورت لزوم موهای خود را از ناحیه پایین سر و پشت گردن با کش موی شل ببندند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین