کد خبر: ۷۴۱۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

آمریکا المپیک چین را تحریم دیپلماتیک کرد

سخنگوی کاخ سفید اعزام نماینده رسمی یا دیپلماتیک آمریکا به المپیک زمستانی چین را رد کرد.
آمریکا المپیک چین را تحریم دیپلماتیک کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعزام نماینده رسمی یا دیپلماتیک آمریکا به المپیک زمستانی چین را رد کرد.

به گزارش رویترز، به گفته سخنگوی کاخ سفید، دولت بایدن هیچ نماینده رسمی یا دیپلماتیک به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ و بازی‌های پارالمپیک اعزام نمی‌کند.

سخنگوی کاخ سفید علت عدم اعزام نماینده دیپلماتیک به المپیک پکن را نسل کشی و جنایت علیه بشریت در استان سین‌کیانگ و دیگر نقض‌های حقوق بشر در چین عنوان کرده و در عین حال گفت: قهرمانان تیم آمریکا از حمایت کامل ما برخوردار هستند. ما به طور ۱۰۰ درصد پشت آن‌ها هستیم و آن‌ها را از خانه تشویق می‌کنیم، اما در هیاهوی بازی‌ها حضور نخواهیم داشت.

به ادعای ساکی، همانطور که رئیس جمهور چین گفته است، دفاع از حقوق بشر در دی‌ان‌ای آمریکایی‌ها قرار دارد و مابه پیشبرد حقوق بشر متعهد هستیم و به اتخاذ اقدامات برای پیشبرد حقوق بشر در چین ادامه خواهیم داد.

پیشتر زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم سراسری بازی‌های المپیک از سوی دولت دموکرات آمریکا مطرح شده بود و حال به نظر می‌رسد با مخالفت کمیته ملی المپیک ایالات متحده، کاخ سفید تنها به تحریم دیپلماتیک بسنده خواهد کرد. بدین ترتیب ورزشکاران آمریکایی در پکن حاضر خواهند شد بدون اینکه مقامات سیاسی ایالات متحده در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حاضر شوند.

تنش‌ها میان چین و آمریکا در سال‌های اخیر شدت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین