کد خبر: ۷۴۱۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

سیلی یا هُل مسئله این است!

واکنش سریع عابد اکبری به این ماجرا، نشان می‌‎دهد که همچنان زخم کاری که بر غرور او نشسته است، درمان نشده است و جای سیلی همچنان درد می‌کند.
سیلی یا هُل مسئله این است!
آفتاب‌‌نیوز :

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با سینه‌ای ستبر گفت:« در خصوص آقای عنابستانی که دانشجویان اشاره کردند، نماینده مجلس سیلی نزد و صرفا سرباز را هول داد اما حق همین هول دادن را نداشت؛ اگر چه ما شاهد بودیم که در مجلس قبل در خصوص موضوع گمرک این گونه موضوع پیگیری نشد.»

بعد از سخنان رئیس مجلس، عنابستانی نماینده پرحاشیه مجلس هم در پست اینستاگرامی خود نوشت:« البته واضح بود که ماه پشت ابر نمی ماند اما از شجاعت ریاست محترم مجلس آقای دکتر قالیباف تشکر می کنم که بعد از چندین ماه دروغ پراکنی، ایشان بالاخره به اندازه کمی حقیقت را روشن کردند!»

در این میان اما سرباز راهنمایی و رانندگی در لایو یا همان پخش زنده اینستاگرام؛ محکم روی حرف اول خود ایستاد و گفت که عنابستانی به او سیلی زده است. عابد اکبری گفت: «اتهام سیلی زدن عنابستانی در دادگاه تایید شده، چطور رئيس مجلس می‌گوید او فقط مرا هل داده؟»

الان در مرحله‌ای هستیم که باید پرتقال فروش را پیدا کنیم. سرباز که یک طرف این دعواست در برابر کسانی ایستاده است که قدرت دارند و عقل سلیم می‌گوید با کسی که دارای چنین قدرتی است، در نیفت اما اکبری یک پا ایستاده است که عنابستانی به من سیلی زده است.

اگر واقعا سیلی در کار نبوده، اصرار او برای اینکه سیلی خورده است، کمی عجیب است. اما اگر سیلی در کار بوده و هُل دادن یک ماجرای تخیلی است، باید از قالیباف و عنابستانی پرسید که چرا چنین داستان تخیلی را روایت کرده‌اند؟ آنهم در برابر مردم و افکار عمومی!

نکته‌ای که آقای قالیباف باید به آن توجه کند این معناست که نماینده مجلس کارمند و زیر دست رییس مجلس نیست که خود را ناگزیر از دفاع بداند. رییس مجلس مدیر مجلس است و در پارلمان های دموکراتیک نمایندگان رفتارهای متفاوت دارند.

دوم این که آقای قالیباف همچنان در اذهان باعنوان فرمانده نیروی انتظامی به خاطر می آید و با کارنامه مثبت آن دوران. پس یک لحظه تصور کنند این اتفاق در دوران فرماندهی ایشان رخ می داد. از سرباز نیروی انتظامی دفاع می کردند یا از نماینده مجلس؟ شاید هم پاسخ دهند هر جا رییس باشم از مرئوس.

واکنش سریع عابد اکبری به این ماجرا، نشان می‌‎دهد که همچنان زخم کاری که بر غرور او نشسته است، درمان نشده است و جای سیلی همچنان درد می‌کند و در مرحله بعدی سرباز راهنمایی رانندگی حالا متهم به دروغ‌گویی شده است و این نمکی است که به زخم او زده‌اند.

به نظر می‌رسد نیروی انتظامی و دستگاه قضا باید هرچه زودتر به میدان بیایند و در این مورد شفاف سازی کنند. اگر داستان سیلی راست باشد، و پلیس و قوه قضاییه آن را تایید کنند، باید رئیس مجلس در برابر مردم با همان سینه ستبر؛ ماجرای ماست مالی کردن را توضیح دهد و بگوید چرا سیلی به صورت ناگهانی تبدیل به هُل شد. اگر سرباز هم دروغ گفته است باید دلیل این رفتار او واکاوی شود که دلیل این همه اصرار او چیست.

در عصر ارتباطات روا نیست، یک ماجرایی که چندین شاهد دارد و دوربین‌ها هم آن را ضبط کرده است با این همه علامت سوال روبرو باشد. شفافیت مهم‌ترین خواسته مردم در مورد ماجرای سیلی است و امیدواریم هرچه زودتر توسط مسئولان محترم این گره زده شده باز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین