کد خبر: ۷۴۱۵۱۹
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
از زمان روی کارآمدن دولت رئسی قیمت دلار و کالاها مدام در حال افزایش است

واکنش رئیسی به دلار ۳۰ هزار تومانی: خبر دقیق دارم عده‌ای در تلاشند همراه با مذاکرات نرخ ارز را بالا ببرند!

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری گفت: خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته های خود را به ملت تحمیل کنند.
واکنش رئیسی به دلار ۳۰ هزار تومانی: خبر دقیق دارم عده‌ای در تلاشند همراه با مذاکرات نرخ ارز را بالا ببرند!
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای شبانه‌روز در تلاش هستند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند، گفت: منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی قرار دارد و برخلاف روزهای اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم نگران وضع نیستیم.

سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه به مناسبت روز دانشجو در دیدار دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو و تبریک ۱۶ آذر به همه دانشجویان اظهار داشت: مسئولین همواره باید به حساسیت‌های جریان دانشجویی کشور درباره علم، معرفت، مشکلات و مسائل کشور توجه کنند و روز دانشجو فرصت مغتنمی برای دانشجو و مسئولان است که دغدغه‌های دانشجویان و دانشگاهیان مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهور افزود: حضور در دانشگاه شریف به خاطر توجه به بیانات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد نخبگان و دانش پژوهان است و علاقمند بودم در جمع دانشجویی درباره این موضوع با یکدیگر هم‌اندیشی و همفکری کنیم و معتقدم دانشگاه شریف به عنوان کانون نخبه پروری باید سهم بیشتری در این موضوعات داشته باشد.

وی افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب صرفا یک توصیه نبود و باید جنبه عملی و اجرایی پیدا کند و با ایجاد جاذبه‌های لازم برای شغل و آینده نخبگان دغدغه‌های آنان برطرف شود.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، آب، محیط زیست، کشاورزی، صنعت و معدن اظهار داشت: باید برای رفع مشکلات کشور یک نوع هم‌اندیشی و ارتباط نزدیک بین دولت و دانشگاه برقرار شود و دانشگاه باید در مسیر رفع مشکلات و خدمت به مردم؛ به دولت کمک کند.

تشریح اقدامات دولت در زمینه تامین کالاهای اساسی

رئیسی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه تامین کالاهای اساسی گفت: در سه ماه گذشته تلاش کردیم برخی از سیلوهای خالی را پر کنیم تا مردم هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند و در این مدت دولت تلاش کرده ریل‌های نادرست را اصلاح و در مسیر درست قرار دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشجویان و اساتید نباید بیان دغدغه‌های خود را صرفاً به روزهایی مانند ۱۶ آذر اختصاص دهند بلکه باید در متن جامعه و زندگی مردم قرار گرفته و برای مشکلات موجود راهکار ارائه دهند.

رئیسی تاکید کرد: دولت به دنبال ایجاد تحول جدی در حوزه‌های مختلف بر پایه علم و فناوری است و معتقدیم در این صورت تحولات می‌توانند ماندگار و مستمر بوده و با تغییر دولت‌ها کنار گذاشته نشود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه حل همه مشکلات در داخل کشور وجود دارد، اظهار داشت: جوانان باانگیزه و نخبه کشور باید راهکارهای حل‌وفصل مشکلات را در داخل کشور جستجو کنند، ضمن اینکه حتما باید از تجربیات سایر کشورهای جهان نیز استفاده کنیم اما توجه داشته باشیم که مشکلات کشور با نسخه‌هایی که دیگران ارائه دادند، برطرف نمی‌شود بلکه باید راهکارهای بومی شده خود را اجرایی کنیم.

حل مشکلات شرکت هفت تپه در دولت سیزدهم

رئیسی با اشاره به حل و فصل مشکلات هفت تپه خاطرنشان کرد: مشکلات این مجموعه به معضلی برای کشور تبدیل شده بود و در دوره گذشته وقتی خواستار حل و فصل آن شدیم گفتند که امکان‌پذیر نیست اما در دو سه ماه اخیر مشکل این مجموعه بدون هیچ‌گونه دشواری برطرف شد.

رئیس جمهور اعتماد مردم به دولت را مهم‌ترین مؤلفه در حل و فصل برخی مشکلات و معضلات کشور دانست و اظهار داشت: در حمله سایبری اخیر به جایگاه‌های سوخت به دنبال ایجاد فتنه بزرگی در کشور بودند اما آنچه این فتنه را ناکام گذاشت این بود که مردم احساس کردند دولت در کنار آنها و به دنبال برطرف کردن مشکلات‌شان است.

اعتماد مردم به دولت ارزشمندترین سرمایه است

رئیسی تاکید کرد: اعتماد مردم به دولت و امید به آینده مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه دولت است و دولت با تلاش شبانه‌روزی به دنبال خدمت به مردم و رفع مشکلات است.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان یکی از دانشجویان در خصوص ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: همه اجزای اقتصادی دولت با یکدیگر هماهنگ هستند ضمن اینکه در دولت تلاش می‌کنیم سخنان و نظرات همه صاحب‌نظران اقتصادی شنیده شود.

رئیسی افزود: سند تحول دولت که اقدامات خود را از ابتدا بر اساس آن آغاز کردیم محصول تلاش ۱۶ پژوهشکده علمی در کشور است که ۳۷ موضوع قابل توجه دارد که در آن مشکلات و راهکارهای رفع آن به طور مشخص شده است.

رئیس جمهور گفت: در بودجه ۱۴۰۱ تلاش داریم کسری وجود نداشته باشد و تورم که مردم از آن رنج می‌برند کنترل و رو به کاهش باشد.

رئیسی اضافه کرد: دولت ضمن تلاش برای کاهش تورم، سازوکارهایی برای نظارت و کنترل بازار ایجاد کرده است تا مردم احساس آرامش خاطر داشته باشند.

افزایش ۴۰ درصدی صادرات

رئیس جمهور با اشاره به سخن یکی دیگر از دانشجویان در مورد شرایط و وضعیت اقتصادی دولت در زمان تحویل دولت سیزدهم، گفت: یکی از اقتصاددانان تاکید داشت که به جای عنوان خزانه خالی از عنوان خزانه مقروض استفاده شود و امروز دولت در کنار پرداخت حقوق و دستمزد ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید فاکتورهای گذشته را می‌پردازد اما به رغم همه این مشکلات تلاش شده تا درآمدهای کشور و صادرات نفت و میعانات افزایش یابد همچنانکه میزان صادرات در این مدت ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیسی افزود: پس از سفر به تاجیکستان حجم تبادلات اقتصادی با این کشور سه برابر شده است.

ملاک انتخاب مدیران کارآمدی است

رئیس جمهور با اشاره به دغدغه مطرح شده در خصوص انتخاب اعضای کابینه، گفت: هیچ‌گونه وابستگی به حزب، گروه، دسته و جریان سیاسی نداریم و در انتخاب همکاران خود تلاش کردیم کارآمدی و برخورداری از روحیه جهادی ملاک باشد ضمن اینکه اکثر آنها عضو هیات علمی دانشگاه‌های کشور هستند.

رئیسی با اشاره به تخریب دولت بر مبنای اتهامات بی‌اساس از جمله انتصابات فامیلی اظهار داشت: برای روشن شدن این مطلب می‌توان دولت‌های سه دهه گذشته را با این دولت مقایسه کرد البته کسانی که چنین اتهاماتی مطرح می‌کنند به نادرستی آن نیز اذعان دارند منتها این موضوع اسم رمزی برای تخریب دولت شده تا اقدامات دولت را تحت‌الشعاع آن قرار دهند.

عده‌ای در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند

رئیس جمهور با اشاره به تلاش عده‌ای برای ربط دادن مذاکرات عزتمندانه کشور به قیمت ارز، اظهار داشت: خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه‌روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند. دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر معرفی افراد هستند.

رئیسی تاکید کرد: برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج از کشور در محافل و فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
2
88
خبر دقیق دارید پس چرا جلو آن ها را نمی گیرید؟ یا خیرتان دقیق نیست یا قدرت مقابله با آن ها را ندارید یا خودتان با آنان همراهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
اگر جناب روحانی این ادعا را می‌کرد، میشد قبول کنیم.
ولی جناب رئیسی، اطلاعات، سپاه، پلیس، ارتش، دادگاه، رسانه و... همه و همه که دستشان در دستان توست. این چاخانها و بلوف ها چیه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
1
65
ازکرامات شیخ ما چه عجب.............
ناشناس
|
France
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
2
63
وقتی روحانی میگفت که میگفتید دولت پیر و ناتوان است !!! باند بازی های دولتت را درست کن عوض بهانه تراشی!!!!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
3
58
ولی در دولت های قبل تا حرف مذاکره میشد نرخ ارز پایین میومد.
شما اشتباهی رئیس دولت شده اید. تو دولت شما همه چی برعکسه. قبلا تا دولت جدید میومد قیمت ها هر چند کم، رو به کاهش میشد بعد دوباره میرفت بالا ولی تا دولت شما اومد قیمت رفت بالا و همین طور هم میره بالا، دولت که تحویل گرفتی تخم مرغ ۹۰۰ تومان بود هنو سه ماه نگذشته تخم مرغ شده ۲۰۰۰ تومان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
2
50
خدایش ادم میماند چی به این طرز تفکرات بگوید. نرود میخ اهنی در سنگ،
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
2
34
چه جالب. اتفاقاً روحانی هم از این حرفها میزد. باید پس یک گروه سومی باشد که نه اصولگراست و نه اصلاح‌طلب و در واقع ضد هر دو باشد و در عین حال آنقدر قدرت داشته باشد که بتواند این کارها در ریاست هر دو گروه بکند. من البته شک دارم. احتمال من این است که هر دو دروغ میگویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
من به این نتیجه رسیدم کارجعفر جنی ولشکرش هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
1
41
فعلا که اراده شما به ملت تحمیل شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
2
44
آقای رئیسی بالاترین جایی را که اداره کردی قوه قضاییه بود با کلی اعتبار و قدرت و حداکثر چند هزار کارمند. به هیچ کجا هم پاسخگو نبود و رسیدگی پرونده ها هم اگر چند سال طول می کشید کسی جرات حرف زدن نداشت. فکر کنم با اداره یک کشور و تامین مایحتاج 85 میلیون نفر که در تحریم اقتصادی هو هست خیلی فرق دارد!؟
این نکته را باید قبلش می فهمید که متاسفانه تشخیص نداد. حالا تا 4 سال این وضع ادامه دارد. خدا به داد مردم برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
کلا یکسری سازمان وارگانهای خارج اردولت وجود دارند که تاوارد دولت (قوه مجریه) نشوند درک نخواهند کرد .خ.ب شد آقای رئیسی رئیس جمهور شد. بعدا اگر قوه قضائیه برگردد قدرش رامیداند
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
2
49
اگه اطلاعاتتون تا این حد دقیق هست به راحتی میتونید مشکل را حل کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
1
57
...این دولت خیلی زود رو شد. وزرا و مسولین ناتوان وکم سواد سکاندار این مملکتن . عاقبت ایران خیلی ترسناکه خدا رحم کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
1
42
من میدونم کیه.... جمشید بسم اله است اسمش ... خخخخ
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
3
41
این هم از رییس جمهور انقلابی و جهادی. یک بار هم از یه رییس جمهور غیر انقلابی ....استفاده کنید تا نتیجش رو ببینید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
1
37
پس شما چیکاره هستید ؟اگرخبردقیق دارید پس یکاری بکنید دیگه ! چرا مردم را هربار بایک حرف فریب می دهید؟زمان انتخابات می گفتید که جلوی تورم را میگیرم !! پس چی شد؟چرا نمی توانید جلوی گران شدن خودرو ومایحتاج مردم را بگیرید؟اززمانیکه شما رِیس جمهور تحمیلی شدیدتورم بالای 60درصد شده! نکنه اینم خبرداریدو به روی خودتون نمی اورید
ناشناس
|
Turkey
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
1
30
سلام جناب رییسی حالا که دولت ومجلس ونهادها همه با شما یکدست شدن حالا کار کیه بنده خدا روحانی که هیچکدام نه مجلس ونهادها با او نبودن ‌همش اشکال ‌و کار شکنی می‌کردند حتی واکسن روحانی خرید ولی به نام شما تمام کردن چون ابر باد مه خورشید همه باهم شدن که جنابعالی رییس جمهور بشی حالا باز میگی گروه ای پشت پرده هست بازم دلار ۲۵تحویل شما داد ‌حالا ۳۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
36
ای کاش این صحبتها در دانشگاه شریف جایی که فقط علم حرف اول را می زند گفته نمی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
دانشگاه شریف بدون استاد و دانشجوی صنعتی شریف که هیچ فرقی با ساختمان پاستور ندارد. جمع خودیهاست و بس.
Nima
|
Canada
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
19
درست می فرمایید ....و شما
کهن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
20
خدا را شکر ، رکن اصلی رفع مشکل که شناسایی مشکل است انجام شده است ، فقط می ماند برخورد و حل آن.
بسم الله آقای رئیسی ، اگر واقعا میتوانید کاری بکنید همین فردا صبح آن را انجام بدهید.
روابط هم با قوه قضائیه حسنه است ، فردا صبح تک تک این جمشید بسم الله ها را دستگیر کنید .
مگر اینکه خبر دقیق نباشد و یا اصلا خبری در کار نباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
1
35
رئیسی در زمان انتخابات با وعده کاهش قیمت دلار به میدان آمده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
حالا هم دلار پایین آمده منتها در مقابل سایر ارزهای معتبر. یعنی یورو و پوند و ین و یوان و درهم بیش از اینها گران شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
33
خیلی میترسم برای آینده کشور دورنما وحشتناکه خدایا زن و بچه هایمان را به تو میسپاریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
26
5
ایول به سید محرومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
احمدی نژاد دیگری به روی صحنه آمده، همان حرفها، همان شعارها و همان شعارهای هواداران. زمستان بالاخره روزی می‌گذرد البته اگر تا پایان زمستان زنده بمانیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
احمدی نژادی دیگر با همان شعارها و همان هواداران. باش تا صبح دولتت بدمد کاین هنوز از نتایج سحر است.
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
29
اگر معترضین اصفهانی که برای اب اعتراض کردند به این سرعت عده ای بزداشت شدند چطور کسانی که با ابروی مملکت بازی میکنند و خبر دقدق هست برخود نمیشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
معترضین چیه ؟ گفتندکه اغتشاشگروآشوب طلب و فتنه گر بودند نظام هم زیادی صبوری کرده باورکنید حرف زیادی هم نزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
2
19
بالا رفتن دلار در ترکیه چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
در ترکیه سالی ی بار ولی در ایران هر روز
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
30
رييسي
يا خبرداري و نمي توني كاري كني
يا خبر داري و با اونا هستي
يا خبر نداري
در سه صورت
وا ي ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
3
پس شما دقیقا چکاره هستید؟ پس در دولت تدبیر و امید مقصر روحانی بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
7
پس آقا محسن با معدل ۱۹ اقتصاد چی کار می‌کنن ؟ فقط باید دامادش را مدیر عامل بانک می کرد و بس !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
5
علم الهدا چرااظهارنظر نمی کند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
5
دروغ و فریب مردم تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
2
خدایا چرا در ایران دولت ها ناتوانی در رفع مشکلات را بگردن دولت قبل یا حزب مخالف می اندازند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
1
اگر وضع ارزی بهتر از قبله با مداخله دربازار قیمت ها راپایین بیارید.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
1
جناب دكتر !
اگه مي توني خوب برخورد كن ، اگه نمي توني بده دكتر خلبان لوله ش كنه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
0
یکی از آنها همین سایت افتاب است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
1
1
ای سید محرومان اگر اینجور خوب قلع قمشان کن بخدا دیگه توان هزینه ندارم کاش بمیرم راحت بشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
1
بالا رفتن ارز سببش جیوتی
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
1
دروغ دروازه گناهان است
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
1
1
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی .این ره که تو می روی به ترکستان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
2
منهم خبر دقيق دارم ... ولي نتيجه ؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
1
همین خبر دقیقت کافیست. همه چیز درست میشه .اخه مرد حسابی منم خبردارم کارکدام برادرانه اگه عرضه داری کاری بکن .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
1
وای بر ما!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین