کد خبر: ۷۴۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۷

روسیه و ژاپن پیمان صلح می بندند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «یاسو فوکودا» نخست وزیر ژاپن امروز برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «دیمیتری مدویدیف» و گفتگو درباره مناقشات ارضی باقیمانده از جنگ جهانی دوم وارد مسکو شد. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب ،«فوکودا» گفت: « وی همچنین کمک سران روسیه را برای تضمین موفقیت اجلاس آینده سران 8 کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه 8 » در ژاپن خواستار خواهد شد». 

مسکو و توکیو به دلیل اختلاف بر سر مالکیت جزایر تحت کنترل روسیه در سواحل شمالی ژاپن از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون به طور رسمی توافقنامه صلح امضا نکرده‌اند. 

«یاسو فوکودا» پیش از ترک توکیو در مصاحبه با خبرنگاران افزود: «ما مسائل بزرگ و مهمی از قبیل حل و فصل مناقشه ارضی و امضای پیمان صلح داریم. امیدوارم در این مذاکرات بتوانیم به پیشرفت هایی دست پیدا کنیم». 

ارتش اتحاد جماهیر شوروی روزها پس از تسلیم شدن نیروهای ژاپنی در سال 1945 میلادی کنترل جزایر کوریل را به دست گرفت. 

اجلاس سران هشت کشور صنعتی که قرار است در ژاپن برگزار شود اولین سفر «دیمیتری مدویدیف» بعد از احراز پست ریاست جمهوری روسیه در روز 7 می 2008 خواهد بود.

«مدویدیف» قرار است در اجلاس سران گروه هشت که با هدف بررسی تغییرات آب و هوا ، افزایش قیمت مواد غذایی و کاهش فقر در ژاپن برگزار می شود شرکت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین