کد خبر: ۷۴۱۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

توافق ایران و آذربایجان برای ساخت پل

مسئولان وزارت راه و شهرسازی کشورمان و جمهوری آذربایجان برای ساخت پل جاده‌ای بر فراز رودخانه مرزی آستاراچای با هدف افزایش ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت بین‌المللی توافق کردند.
توافق ایران و آذربایجان برای ساخت پل
آفتاب‌‌نیوز :

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور روز سه‌شنبه پس از نشست مشترک مسئولان ایران و جمهوری آذربایجان در هتل اسپیناس آستارا گفت: پل جاده‌ای در جوار پل ریلی آستارا-آستارا ظرف ۱۵ ماه و با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

خیراله خادمی افزود: طول پل ۹۷ متر و عرض آن ۳۲ متر و به صورت چهارخطه ساخته خواهد و اعتبار آن به صورت مشترک توسط دولت های ایران و جمهوری آذربایجان تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: درباره انتخاب پیمانکار و نحوه تامین مالی این طرح تبادل نظر شد و در روزهای آینده با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، جلسه مشترک در جمهوری آذربایجان برای امضای توافق نامه مربوط به طرح برگزار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باراندار راه‌آهن آستارا سه سال پیش ساخته شده است و در جلسه امروز موانع و مشکلات موجود در روند تکمیل بارانداز بررسی شد و با تکمیل پل جاده ای ظرفیت مبادلات تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان افزایش خواهد یافت.

رحمان همت‌اف معاون توسعه دیجیتال و حمل و نقل وزارت راه جمهوری آذربایجان هم گفت: روابط اقتصادی و سیاسی بین ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان همواره بر پایه برادری و حٌسن همجواری بوده است و ساخت راه آهن آستارا-آستارا نمونه بارز و موفق این روابط مشترک است و برای ساخت پل جاده ای بر روی آستاراچای از آمادگی کامل برخوردار هستیم.

مسئولان وزارت راه ایران و جمهوری آذربایجان از محل ساخت پل جاده ای در جوار پل ریلی آستارا-آستارا و همچنین از بارانداز راه آهن این شهرستان بازدید کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن سه مرز ریلی، دریایی و زمینی از مبادی مهم واردات و صادرات و تجارت برون مرزی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین