کد خبر: ۷۴۱۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

آمریکا به دنبال ساخت پهپادهای نظامی سرّی

نیروی هوایی آمریکا قصد دارد از کنگره، تامین بودجه برنامه ساخت دو مدل پهپاد رزمی محرمانه را در سال آینده درخواست کند که برای عملیات در کنار هواپیماهای جنگنده و بمب افکن طراحی شده اند.
آمریکا به دنبال ساخت پهپادهای نظامی سرّی
آفتاب‌‌نیوز :

فرانک کندال وزیر نیروی هوایی آمریکا در مجمع دفاع ملی ریگان افزود: این ۲ پهپاد برای همراهی با هواپیماهای جت جنگنده مانند اف ۲۲ یا اف ۳۵ و بمب افکن مانند ب-۲۱ طراحی شده اند.

به گزارش تارنمای پولیتیکو؛ وی افزود: برنامه های ساخت این پهپادها به صورت رسمی در درخواست بودجه، اعلام خواهد شد که اوایل سال آینده (۲۰۲۲) به کنگره فرستاده خواهد شد، هر چند بازهم جزئیات آنها سری باقی خواهد ماند و تلاش می شود که اجرای آنها تا ۲۰۲۳ آغاز شود.

به نوشته پولیتکو؛ این نیرومندترین نشانه سرمایه گذاری نیروی هوایی آمریکا بر سامانه های تسلیحاتی خودگردان برای به دست آوردن برتری در رقابت فزاینده و شدید نظامی با چین است.

این تارنما به نقل از کارشناسان صنعت هوانوردی می افزاید که احتمال دارد نیروی هوایی آمریکا در نهایت روی برنامه ساخت یک پهپاد متکی به هوش مصنوعی با توانایی پرواز در کنار هواپیماهای دارای خلبان و همچنین اجرای ماموریت های بسیار خطرناک برای هواپیماهای جنگنده دارای خلبان، سرمایه گذاری کند.

این نیرو پیش از این روی برنامه ای به نام اسکای بورگ سرمایه گذاری و قراردادهای ۲۴ ماهه آن را در دسامبر ۲۰۲۰ به شرکت های بوئینگ، جنرال اتومیکز و کراتوس واگذار کرد. مرحله بعدی، پرواز آزمایشی پهپاد ساخت بوئینگ در ۲۰۲۲ خواهد بود که دراصل برای استرالیا ساخته می شود.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا نوشت که ارتش آمریکا با حملات هوایی در سوریه در جریان مبارزه با داعش در این کشور، در سال 2019 با کشتن ده‌ها زن و کودک مرتکب جنایت جنگی شده و بر کشتار بیش از ۶۴ زن و کودک سرپوش گذاشته است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این حملات آمریکا که در جریان مبارزه با داعش صورت گرفته، احتمالا یک جنایت جنگی به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، در روز ۱۸ مارس ۲۰۱۹ (۲۷ اسفند ۹۷) دو حمله هوایی پشت سر هم در نزدیکی شهر باغوز به دستور یک واحد عملیات ویژه آمریکایی که وظیفه عملیات زمینی در سوریه را برعهده داشت، انجام گرفت.

از سوی دیگر ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده ارتش آمریکا اعتراف کرد که در حملات هوایی ماه گذشته واشنگتن هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی از افغانستان، ۱۰ غیرنظامی در کابل کشته شده اند.

پنتاگون نخست این حمله را ماموریتی موفق برای جلوگیری از بمب گذاری دیگری در فرودگاه کابل مطرح کرد. در حمله نخست داعش به فرودگاه کابل هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی ۱۳ نیروی آمریکایی و دستکم ۱۶۹ نفر از افغان ها در ۲۶ اوت جان باختند.

مصاحبه‌ها و ویدئوهای نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که حمله پهپاد ریپر آمریکا به خودرویی در کابل در ۲۹ اوت (هفتم شهریور) که ارتش آمریکا مدعی بود حامل مواد منفجره است موجب کشته شدن یک امدادگر و اعضای خانواده اش شد.

یک بررسی ماه گذشته پنتاگون نشان داد که در حمله پهپادی ۲۹ ماه اوت آمریکا در کابل که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر از جمله هفت کودک شد حاکی از دیده شدن حداقل یک کودک در تصاویر ضبط شده دو دقیقه قبل از این حمله است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین