کد خبر: ۷۴۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۳:۵۵

آمریکا: ما به اسرائیل چراغ سبز ندادیم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه امریکا مدعی شده است که کاخ سفید هیچگونه همراهی با حمله سال گذشته هواپیماهای رژیم صهیونیستی به راکتور اتمی سوریه نداشته و مجوزی به تل آویو برای انجام این حمله نداده بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این مقام بلندپایه که نخواست نامش فاش شود روز جمعه به خبرنگار این خبرگزاری در واشنگتن گفت: «ما با اسرائیلی ها در خصوص ساخته شدن این راکتور با کمک کره شمالی و گزینه های مختلف در این خصوص صحبت کردیم... آنها وجود راکتور اتمی سوریه در همسایگی شان را یک تهدید بی نهایت خطرناک برای موجودیت اسرائیل تلقی می کردند».

این مقام آمریکایی افزود: «پس از بحث های طولانی، در پایان مذاکرات، اسرائیلی ها خودشان به طور یکجانبه تصمیم گرفتند ... این اقدام (حمله به اسرائیل) بدون هیچ چراغ سبزی از سوی ما صورت گرفت ... هیچکس چیزی نپرسید و هیچکس هم اجازه ای نداد».

سرویس‌های مخفی آمریکا روز پنجشنبه این هفته اطلاعات خود را درباره اهداف حمله هوائی سپتامبر ۲۰۰۷ اسرائيل در اختیار کنگره قرار دادند. از آن پس، سکوت افکار عمومی اسرائيل شکست.

بر اساس گزارش آمریکائی‌ها، هدف، مرکز هسته‌ای سوریه در مجموعه نظامی الخیبر بود که رآکتور آن، با کمک کره شمالی ایجاد شده بود. دولت سوریه همه آثار این رآکتور را از میان برده است. برخی از مقامات رژیم صهیونیستی نگران آن هستند که سوریه دست به عملیات انتقامجویانه بزند. هواپیماهای اسرائیلی شهریورماه گذشته اقدام به بمباران این راکتور نموده بود، بدون آنکه خبری در این باره منتشر نماید.

موضوع بمباران این راکتور در حالی بار دیگر به موضوع مورد توجه آمریکایی ها تبدیل شده که طی روزهای اخیر دولت سوریه تمایل خود را برای از سرگیری مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی به شرط بازپس گیری بلندی های جولان نشان داده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین