کد خبر: ۷۴۱۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸

اختلاس در کردستان و بوشهر/ ۲ نفر بازداشت شدند

دادستان عمومی و انقلاب سقز گفت: یک مفسد اقتصادی که باعث اخلال در بازار گندم در این شهرستان دستگیر شد.
اختلاس در کردستان و بوشهر/ ۲ نفر بازداشت شدند
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رضاپور اظهار داشت: در ادامه روند دستگیری ها در سقز و مبارزه با مفسدین اقتصادی شخصی که باعث اخلال در معیشت مردم شده بود توسط سربازان گمنام امام زمان ( عج) اداره اطلاعات شهرستان سقز و با دستور مرجع قضایی دستگیر و روانه زندان شد. این متهم باعث اخلال در بازار گندم و بیش از ۲ هزار تن گندم از مجموع ۹ هزار تن گندم ذخیره شده کسری آورده و به شیوه های گوناگون در امانت مردم خیانت کرده بود دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب سقز افزود: در همین راستا، شخص دیگری که از فامیل های شخص مذکور است تحت تعقیب است که امید است با تلاش شبانه روزی دستگاه های نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی شهرستان دستگیر و روانه زندان شود. این دستگیری ها با هدف مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط اطلاعات مرکزی با همکاری دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی انجام شده است و در روزهای آینده نیز این رویه (مبارزه با فساد) ادامه خواهد یافت.

رضاپور با بیان اینکه مبارزه با فساد اداری، مالی و اقتصادی در دستور کار مراجع قضایی است، افزود: در طول ۲ سال گذشته چندین نفر به اتهام فساد مالی و اداری و اقتصادی در شهرستان سقز دستگیر و بازداشت شده‌اند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حکم اختلاس مدیر یکی از شرکت‌های وزارت نیرو در بوشهر صادر شد

همچنین بازرس کل استان بوشهر گفت: حکم بدوی اختلاس مدیر شهرستان یکی از شرکت‌های دولتی زیر مجموعه وزارت نیرو در این استان صادر شد.

اسحاق شهبازی افزود: این حکم در نتیجه ارائه فاکتور صوری و برداشت از حساب شرکت دولتی صورت گرفته است که با ورود بازرسی کل استان به پرونده و ارجاع موضوع به مرجع قضایی حکم بدوی اختلاس صادر شد. بر این اساس فرد متخلف محکوم به ۲ سال حبس تعزیری، رد اصل مال و ۲ برابر جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین