کد خبر: ۷۴۱۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
تبلیغات

معجزه سرویس میان‌وعده ریزخور برای کسب و کار‌ها

هیچ رازی در میان نیست! بهبود سلامت موجب می‌شود افراد شادتر و مفیدتر باشند. سرمایه‌گذاری در خدمات میان‌وعده سالم به شما کمک می‌کند تا رضایت کارکنان خود را جلب کنید. مطالعات نشان می‌دهند که اهمیت‌دادن به سلامت در محل کار می‌تواند عاملی کلیدی در جذب استعداد‌های برتر و حفظ نیروی کار توانمند و متخصص باشد.
معجزه سرویس میان‌وعده ریزخور برای کسب و کار‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

اگر واقعاً می‌خواهید محیط کاری سالم داشته باشید و رفاه کارکنان خود را تضمین کنید، سرمایه‌گذاری در خدمات میان‌وعده‌ی غذایی سالم را از یاد نبرید: نه‌تن‌ها می‌توانید احساس گرسنگی را مهار کنید و بهره‌وری کارکنان را به‌ویژه در ساعات کمبود انرژی (مثلاً اواسط روز) بهبود ببخشید، بلکه به‌سوی بهبود مشارکت، افزایش روحیه، و حتی نوآوری کارکنان هم گام برمی‌دارید. در ادامه به برخی از مزایای اصلی سرمایه‌گذاری در میان‌وعده‌های غذایی سالم خواهیم پرداخت.

۱. با میان‌وعده اشتراکی به کارکنان خود اهمیت دهید

کمابیش همه‌ی ما عاشق چیز‌های رایگان هستیم! چه بهتر که این چیز‌های رایگان واقعاً برای ما مفید باشد. منبعی دائمی از میان‌وعده‌های غذایی سالم نظیر نوشیدنی‌ها، مثلاً انواع قهوه و نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه، به کارکنان شما حس خوب می‌دهد؛ حس این‌که به آن‌ها اهمیت داده می‌شود، و این یعنی شما منابع لازم برای سوخت و ساز بدن‌شان را فراهم می‌کنید!

خدمات میان وعده اشتراکی ریزخور نه‌تنها منبعی در دسترس و همیشگی است، بلکه موجب تقویت روحیه‌ی کارکنان نیز می‌شود. در این صورت، کارکنان شما متوجه می‌شوند که تلاش می‌کنید تا رضایت خاطر آن‌ها را جلب کنید و این‌که رفاه‌شان برای شما مهم است.

منفعت و سود هر کسب‌وکاری، پیامی روشن برای کارکنان دارد. بسیاری از کارکنان احساس می‌کنند که چنین چیزی به معنای آن است که کارفرمای آن‌ها واقعاً برای‌شان ارزش قائل است و اقداماتی مؤثر برای افزایش بهره‌وری و رفاه‌شان انجام می‌دهد.

بنابراین، اگر واقعا می‌خواهید کارکنان شما احساس کنند که به آن‌ها اهمیت می‌دهید و حداکثر منافع آن‌ها را در نظر می‌گیرید، سرمایه‌گذاری در خدمات میان‌وعده‌ی غذایی سالم راهی مطمئن و مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم حتما در این خصوص با کارشناسان ریزخور در تماس باشید تا بتوانید مناسب‌ترین پکیج‌های میان‌وعده را برای کارکنان‌تان تهیه ببینید.

۲. تضمین سلامت کارکنان

آیا روحیه‌ی افراد در محل کار چنگی به دل نمی‌زند؟ به‌دنبال راهی برای بهبود حال و هوای محیط کار هستید؟ امروزه در محیط کار مدرن اغلب کارکنان فراموش می‌کنند یا فرصت نمی‌کنند که میان‌وعده‌ای با خود بیاورند. این امر موجب می‌شود که مرخصی بگیرند تا به بیرون از محل کار بروند و پولی که به‌سختی به‌دست می‌آورند را صرف غذا‌های کم ارزش کنند. بنابراین، تدارک انواع میان‌وعده‌های غذایی سالم برای کارکنان شیوه‌ای مطلوب برای تقویت خلق و خوی و تغذیه آن‌ها است. می‌گویند آدمی همان چیزی است که می‌خورد! پس کارکنان شما به بهترین مواد مغذی برای تمرکز بر کار و حتی خوش‌بینی هر چه بیشتر نیاز دارند تا در مواجهه با چالش‌ها دچار کاهش انرژی یا روحیه نشوند.

اثرات سلامت جسمی بر سلامت روانی کمابیش قابل‌توجه است. وقتی روی خدمات میان‌وعده‌ی غذایی سالم سرمایه‌گذاری می‌کنید، در اصل تیمی هوشیارتر و متمرکزتر، و سرزنده‌تر در اختیار خواهید داشت.

علاوه بر بهبود خلق و خو، و عملکرد شناختی و سطح انرژی، یک میان‌وعده‌ی غذایی سالم می‌تواند به کاهش استرس و حتی عزت‌نفس کمکی شایان کند. جز این شیوه، چه راه بهتری برای تشویق اعضای تیم به خودباوری، تفکر خلاقانه، خطرپذیری، و جسارت و شجاعت برای ارائه‌ی ایده‌های جدید دارید؟

معجزه سرویس میان‌وعده ریزخور برای کسب و کار‌ها

۳. افزایش انرژی با یک میان‌وعده سالم

وقتی بدن خود را با غذا‌ها و نوشیدنی‌های سالم سوخت‌رسانی می‌کنیم، انرژی بیشتری هم داریم! و وقتی مشغول کار هستیم درست همین انرژی را مصرف می‌کنیم. بدون تغذیه‌ی مناسب، کارکنان به‌سرعت انرژی خود را از دست می‌دهند و این خود منجر به کاهش بهره‌وری و بی‌حوصلگی و بداخلاقی آن‌ها می‌شود. قرارگیری میان وعده‌های غذایی سالم در برنامه‌ی روزانه (صبح و عصر) می‌تواند قند خون را متعادل و از افزایش احتمال تصادفاتی که گاه اجتناب‌ناپذیرند جلوگیری کند. همچنین، میان وعده‌های غذایی سالم، خستگی را کاهش می‌دهند، و کارکنان و مدیران می‌توانند روی گزینه‌های خود بیشتر تمرکز کنند؛ گزینش‌هایی که در بسیاری از موارد در سرنوشت یک پروژه تعیین‌کننده هستند. به‌عبارت دیگر، در صورت استفاده از میان‌وعده‌های اشتراکی ریزخور به‌جای این‌که کارمندان به‌دنبال مرخصی و صرف یک وعده‌ی غذای نامناسب باشند، از میان‌وعده‌های غذایی سالم استفاده می‌کنند. میان وعده‌هایی سالم که غنی از مواد مغذی نظیر ویتامین سی، منیزیم، ب ۱۲ و اسید فولیک هستند و می‌توانند تأثیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت بر خلق و خوی فرد داشته باشند. با این کار، شما و کارکنان‌تان می‌توانید از کسلی بعد از ظهر‌ها و احساس کمبود انرژی خلاص شوید.

۴. افزایش بهره‌وری

خواب‌آلودگی، کسلی، خستگی و روحیه‌ی پایین کارکنان جملگی عواملی هستند که موجب کاهش بهره‌وری می‌شوند. رژیم غذایی اکثر مردم مملو از غذا‌های فراوری شده و حاوی قند بیش از اندازه است که موجب کاهش انرژی می‌شود.

با جایگزینی میان‌وعده‌های غذایی سالم، کارکنان شما می‌توانند تمرکز بیشتری روی کار داشته باشند و در نتیجه تیم شما در رقابت با سایر تیم‌های فنی آمادگی بیشتری داشته باشد؛ آن هم در شرایطی که همه قصد دارند از هم پیشی بگیرند. اگر می‌خواهید محل کاری سالم داشته باشید، تغذیه سالم باید در اولویت باشد. کارکنان خود را با مواد غذایی مناسب تغذیه کنید تا در کار خود انگیزه‌ی بیشتری داشته باشند. ما از مشتری‌های خود شنیده‌ایم که سرویس میان‌وعده اشتراکی ریزخور چه تأثیر شگرفی بر بهره‌وری دارد و تا چه حد تفاوت ایجاد می‌کند. وقتی کارکنان نیازی به ترک محل کار و خرید میان‌وعده‌های غذایی نداشته باشند، وقت بیشتری را در محل کار سپری و بر کار خود بیشتر تمرکز می‌کنند. در عین حال، با استفاده از میان‌وعده‌های غذایی سالم از انواع بیماری‌ها (ومرخصی‌های ناگزیر!) اجتناب می‌کنید. جای تعجب نیست که کارکنانی که تندرست‌تر هستند، بیشتر کار می‌کنند و ثبات‌شان نیز بیشتر است.

۵. افزایش پرستیژ سازمانی با میان‌وعده‌های اشتراکی

از آنجا که استخدام کارکنان حرفه‌ای و توانمند به‌نحوی فزاینده رقابتی شده است، برای شرکت‌ها مهم است که تسهیلات خود را متمایز نشان دهند. استعداد‌های برتر به‌دنبال کار در شرکتی هستند که بهترین و بیشترین مزایا را دارد، از جمله میان‌وعده‌های خوش‌مزه و متنوع! مجله‌ی فوربز در سال ۲۰۱۴ غذای رایگان را به‌عنوان دومین گزینه‌ای اعلام کرد که از سوی کارکنان مهم تلقی می‌شوند. پس، اگر می‌خواهید شرکت خود را در لیست «بهترین شرکت‌ها برای کار» قرار دهید، سرمایه‌گذاری در خدمات میان‌وعده‌های غذایی سالم و نوشیدنی‌ها کمک می‌کند تا به هدف خود دست پیدا کنید. ریزخور اولین سرویس ارایه دهنده خدمات میان‌وعده اشتراکی در ایران است. با استفاده از خدمات ما می‌توانید یک تجربه عالی برای کارمندان خود رقم بزنید.

۶. حفظ کارکنان

غذا یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که از سوی شرکت یا محل کار فرد ارائه می‌شود. اخیراً پژوهشی نشان داد که نزدیک به ۴۰ درصد کارکنان غذای مطلوب را مثل تعطیلات و توسعه‌ی حرفه‌ای مهم می‌دانند. به مردم آن چیزی را بده که می‌خواهند! درست نیست؟ مردم سه‌بار در روز غذا می‌خورند، پس ارتباطی مستقیم بین انتخاب محل کار و نوع غذا وجود دارد؟! برای نمونه، گوگل ۱۵ کافه‌تریا برای کارکنان خود دارد که غذای رایگان می‌دهند. این راهبرد هوشمندانه می‌تواند ترک محل کار برای ناهار را کاهش دهد. نگران نباشید! اگر شرکت شما کوچک است لزوماً به این معنا نیست که نمی‌توانید چنین خدماتی به کارکنان خود ارائه کنید. کافی است از خدمات میان‌وعده‌های اشتراکی ریزخور بهره‌مند شوید تا نیاز‌های روزانه‌ی کارکنان شما به‌کلی برطرف شود. کارمند شاد و سالم همان کارمندی است که برای همیشه با شما می‌ماند. سرمایه‌گذاری در برنامه‌های حفظ سلامت کارکنان نظیر میان‌وعده‌های غذایی سالم، انگیزه‌ای بسیار مثبت برای آن‌ها خواهد بود، و همچنین می‌تواند بهره‌وری بلندمدت را تضمین کند: یک سرمایه‌گذاری کوچک برای بهره‌وری و سودی کلان!

۷. دسترسی آسان

آیا کارکنان شما برای صرف ناهار، میان‌وعده، یا قهوه از محل کار خارج می‌شوند؟ آیا احساس می‌کنید که خروج‌های نابهنگام مانع بهره‌گیری کامل از توانایی‌های کارکنان است و بر کار شما تأثیر منفی می‌گذارد؟

وقتی پنج روز در هفته کار می‌کنیم، بهتر است دردسر غذای ناسالم و دور از محل کار را نداشته باشیم. به‌خصوص در شرایطی که با چالش‌هایی، چون قرار ملاقات فوری یا شرکت در جلسه‌ای مهم مواجه هستیم. وقتی در محیط کار میان‌وعده‌های غذایی مناسب و نوشیدنی فراهم نباشد کارمند شما هیچ راهی جز خروج از محل کار و استفاده از خوراکی‌های میان‌وعده‌ای ناسالم را ندارد. اما اگر اتاق استراحت آن‌ها پر از میان‌وعده‌های غذایی سالم باشد دیگر نیازی به خروج از محل کار نیست؛ به‌ویژه که از سلامت این میان‌وعده‌ها اطمینان دارید و نگران بیماری یا کسلی کارکنان خود نیستید.

۸. پیوند اجتماعی و تیمی

از دیرباز تاکنون انسان‌ها همیشه صرف غذا را نوعی رویداد جمعی تلقی کرده‌اند. وقتی کارکنان با یکدیگر غذا می‌خورند، تعاملات کاری تقویت و حتی دوستی‌های پایدار ایجاد می‌شود. البته مشکلی نیست که به‌تن‌هایی غذا بخورند، اما دست‌کم تدارک فرصتی برای معاشرت و صرف وعده یا میان‌وعده‌ی غذایی، به دور از هرگونه استرسی برای بحث در مورد موضوعات مربوط به کار نظیر آنچه در جلسه‌ای رسمی دیده می‌شود، واقعاً می‌تواند مشوق دوستی کارکنان باشد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ۹۰ درصد کارکنان معتقدند که صرف وعده‌های غذایی در محل کار و کنار سایر همکاران، به ایجاد پیوند‌های قوی‌تر کمک می‌کند.

با میان‌وعده‌های غذایی سالم در محل کار، کارکنان را تشویق می‌کنید که کمی فارغ شوند، لذت ببرند، و در مورد چیز‌های مورد علاقه‌ی خود با دیگران ارتباط برقرار کنند. یک اتاق استراحت جذاب است و افراد را به معاشرت دعوت می‌کند: با هم صحبت می‌کنند، ایده‌های خود را به‌اشتراک می‌گذارند، و با هم در محیطی آرام‌تر همکاری می‌کنند.

به این ترتیب، نه‌تن‌ها تأثیری مثبت روی بهره‌وری و پویایی تیم دارید، بلکه عوامل مختلف دفتر شما نیز فرصتی برای تعامل با یکدیگر، به‌خصوص در چیدمانی غیررسمی، پیدا می‌کنند. به این مورد اخیر به‌عنوان یک تاکتیک نگاه کنید!

معجزه سرویس میان‌وعده ریزخور برای کسب و کار‌ها

سخن آخر

اینک به‌خوبی می‌دانید میان وعده سالم چگونه می‌توانند بر کارمندان شما اثرگذار باشند و وقت آن است که برخی از این ایده‌ها را در محل کار خود پیاده کنید. گاهی یک تغییر ساده همه‌چیز را عوض می‌کند! قطعاً می‌توانید رفاه کارکنان را تأمین و موفقیت شرکت خود را تضمین کنید. پیش از هر چیز از کارکنان خود و علایق‌شان پرس‌وجو کنید، و کم‌کم با تدارک این اطلاعات محیط کار خود را تغییر دهید و از مزایای اتاق استراحت و میان‌وعده‌های سالم غذایی بهره‌مند شوید. همانطور که گفتیم اگر تمایل داشتید تا برای کارمندان خود میان‌وعده‌های سالم تدارک ببینید و از مزایایی یک میان‌وعده اشتراکی بهره‌مند شوید حتما به بخش خرید سازمانی ریزخور مراجعه کنید و فرم موجود در صفحه را تکمیل فرمایید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین