کد خبر: ۷۴۱۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

پیکان صفر – استقلال ۳/ پاسخ فرهاد به فرگوسن‌های وطنی!

استقلال در هفته نهم لیگ برتر با سه گل پیکان را شکست داد و موقتا به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد.
پیکان صفر – استقلال ۳/ پاسخ فرهاد به فرگوسن‌های وطنی!
آفتاب‌‌نیوز :

استقلال و پیکان امروز (پنجشنبه) در هفته نهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به مصاف هم رفتند. این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. گل‌های استقلال را سیاوش یزدانی در دقیقه ۳۱، محمد دانشگر در دقیقه ۷۴ و ارسلان مطهری در دقیقه ۸۶ به ثمر رساندند. با این نتیجه استقلال ۱۷ امتیازی شد و موقتا تا رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد و پشت سر سپاهان ۱۹ امتیازی قرار گرفت. پیکان هم فعلا با ۱۲ امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی باقی ماند.

پنج تساوی پیاپی استقلال در هفته‌های اخیر و آمار ضعیف گل‌زنی در این دیدارها باعث شد که انتقادات زیادی نسبت به تاکتیک‌های فرهاد مجیدی شود اما سرمربی استقلال در نشست خبری پس از داربی به این انتقادات واکنش نشان داد و منتقدان را فرگوسن‌های وطنی لقب داد. حالا این برد پر گل راه نجاتی برای مجیدی مقابل منتقدانش است و می‌تواند حداقل برای مدتی از فشار انتقادات خلاص شود.

نیمه اول

شروع دو تیم نشان دهنده میل آن‌ها به بازی تهاجمی بود و هر کدام حملاتی روی دروازه‌های همدیگر داشتند. البته نکته مشهود، برنامه پیکانی‌ها برای استفاده از ضد حمله‌ها بود جایی که روی سرعت مجتبی حقدوست، بازیکن سابق استقلال هم حساب باز کرده بودند.

بازی در پنج دقیقه ابتدایی با با حملات نصفه و نیمه‌ی دو تیم پیگیری شد تا این که در دقیقه ۶ استقلالی‌ها توپ بلندی برای امیرحسین حسین‌زاده به پشت مدافعان پیکان فرستادند که کرمانشاهی، دروازه‌بان پیکان برای دفع آن از دروازه خارج شد اما نتوانست توپ را به خوبی دور کند. توپ برگشتی در میانه میدان به خاقانی،‌ بازیکن استقلال رسید اما او نتوانست به خوبی از این موقعیت استفاده کند و فقط یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه پیکان برای استقلال گرفت.

مهدی مهدی‌پور پشت این ضربه ایستگاهی ایستاد و ضربه فنی‌ای به سمت دروازه پیکان زد اما کرمانشاهی با هوشیاری این توپ را مهار کرد. استقلال در دقیقه ۸ صاحب یک ضربه کرنر شد که ارسال از روی نقطه کرنر برای ژستد، مهاجم بلند قامت استقلال را در موقعیت سرزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن توسط کرمانشاهی مهار شد.

شاگردان فرهاد مجیدی در ادامه فشار حملات را روی دروازه پیکان حفظ کرد و چند موقعیت نصفه و نیمه به دست آورد. کوین یامگا در یکی از حملات استقلال که در دقیقه ۲۰ اتفاق افتاد، ارسالی به روی دروازه داشت که ضربه سر حسین‌زاده به شکل خطرناکی از بالای دروازه پیکان به بیرون رفت.

یامگا در دقیقه ۲۸ ارسال دیگری به روی دروازه پیکان داشت که اینبار ژستد تصمیم گرفت با شوت آکروباتیک شانس خودش را برای گل‌زنی امتحان کند اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. استقلال در دقیقه ۳۰ روی شوت سرکش نیک‌نفس می‌توانست به گل اول برسد اما واکنش عالی کرماشاهی توپ را راهی کرنر کرد؛ کرنری که پایه‌ریز گل نخست استقلال شد.

مهدی مهدی‌پور در دقیقه ۳۱ پشت این ضربه کرنر ایستاد و ارسال بلندی به پشت ۶ قدم پیکان داشت، جایی که ژستد بالاتر از همه ضربه سرش را زد و توپ را برای گل‌زنی سیاوش یزدانی ساخته و پرداخته کرد تا مدافع استقلال مقابل دروازه پیکان توپ را به گل تبدیل کند.

پس از به ثمر رسیدن گل بازی به تعادل کشیده شد و پیکان کمی جلو کشید تا بتواند روی دروازه استقلال موقعیت‌سازی کند اما دفاع منسجم شاگردان فرهاد مجیدی مانع از رسیدن بازیکنان پیکان به دروازه حسینی شد.

نیمه دوم

استقلال نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد و می‌توانست در دقیقه ۴۹ به گل دوم برسد اما جعفر سلمانی قدر پاس خوب حسین‌زاده را ندانست و ضربه‌اش با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی پس از چند حمله استقلال به میانه زمین کشیده شد و به شکل کسل‌کننده‌ای ادامه پیدا کرد تا این که در دقیقه ۶۴ مطهری و ژستد شانس این را داشتند تا توپ ارسالی از جناح چپ را قطع و به گل تبدیل کنند اما نتوانستند این کار را انجام دهند. چهار دقیقه بعد استقلال می‌توانست به مانند گل نخست به گل دوم برسد اما ضربه سر داریوش یزدانی از بالای دروازه به بیرون رفت.

استقلال بالاخره در دقیقه ۷۴ به گل دوم رسید و باز هم یکی از مدافعان این تیم گل‌زنی کرد. مهدی مهدی‌پور، مغز متفکر این روزهای استقلال ارسال خوبی از ضربه ایستگاهی داشت که محمد دانشگر پیش از رسیدن توپ به دروازه‌بان، ضربه سر را زد و دروازه پیکان را باز کرد.

پیکان بلافاصله پس از دریافت گل دوم، یک شانس خوب گل‌زنی به دست آورد اما شوت مهاجم پیکان در موقعیت تک به تک از بالای دروازه به بیرون رفت. پیکان در ادامه بازی با آوردن نادر محمدی سعی کرد که با استفاده از توپ‌های مستقیم از پرتاب‌های اوت به دروازه استقلال نزدیک شود اما این نقشه بی‌اثر ماند و جواب نداد.

در این شرایط باز استقلال بود که به گل رسید. ارسلان مطهری در دقیقه ۸۶ روی پاس خوب نیک‌نفس در محوطه جریمه صاحب توپ شد و در شرایطی که پشت به دروازه بود، سرضرب برگشت و شوتش را روانه دروازه پیکان کرد که روی اشتباه فرهاد کرمانشاهی، دروازه‌بان حریف به گل تبدیل شد.

پیکان پس از گل سوم چیزی برای از دست دادن نداشت و تلاش کرد که حداقل یکی از گل‌ها را جبران کند اما این تلاش‌ها راه به جایی نبرد تا بازی با پیروزی ۳ بر صفر استقلال به پایان برسد.

ترکیب پیکان: فرهاد کرمانشاهی، امیرحسین جدی (نادر محمدی، دقیقه ۷۸)، سامان فلاح، بهروز نوروزی فرد، امیرحسین غلامی، اسماعیل بابایی (ثابت ایمانی، دقیقه ۷۸)، محمد جواد آزاده، علیرضا کوشکی، مجتبی حقدوست، محمد مهدی محبی، ابراهیم صالحی (محمد حسین فلاح، دقیقه ۶۷).

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، عارف آقاسی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، زبیر نیک نفس (روزبه چشمی، دقیقه ۹۲)، مهدی مهدی‌پور، امیر حسین حسین‌زاده (امین قاسمی‌نژاد، دقیقه ۸۸)، سبحان خاقانی (ارسلان مطهری، دقیقه ۶۳) و رودی ژستد (آرمان رمضانی، دقیقه ۸۸).

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین