کد خبر: ۷۴۲۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

نوجوان کلاهبردار بازداشت شد/ طمع مردم را با وعده الماس رایگان برمی‌انگیخت

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از دستگیری نوجوان ۱۵ ساله بوشهری خبر داد که با ترغیب گیمرها به الماس رایگان در اکانت بازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.
نوجوان کلاهبردار بازداشت شد/ طمع مردم را با وعده الماس رایگان برمی‌انگیخت
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان اظهار کرد: شهروندی ۴۶ ساله به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشت که فردی ناشناس در فضای مجازی با وعده‌های دروغین، اقدام به فریب و ترغیب پسر۸ساله‌اش شده و وی جهت دریافت امتیاز بازی(دریافت الماس)، اطلاعات اکانت شامل جیمیل و رمز ورود را با فرد کلاهبردار به اشتراک گذاشته که در ادامه این مجرم سایبری، اکانت بازی را از دسترس فرزندش خارج نموده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: باتوجه به موضوع پرونده، پیگیری آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد متهم با توجه به افزایش کاربران بازی موبایلی خاص و ارزش بالای مالی آن، اقدام به فریب کاربران این بازی اینترنتی با موضوعیت دریافت الماس رایگان می‌نموده است، که با پی‌جوئی سایبری پلیس، هویت متهم شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان بیان کرد: متهم پس از دریافت جیمیل و رمز آن، اقدام به خارج کردن کاربران از بازی مذکور نموده و در ادامه با پاک کردن مستندات و ردپاهای جامانده از خود و حذف تمامی اطلاعات و محتویات تلفن همراه کاربران بازی، آنها را در همان بستر به فروش می‌رسانده است.

آراوند ادامه داد : در بررسی اولیه محتویات تجهیزات هوشمند توقیفی از متهم دستگیرشده، مستندات اکانت‌های متعدد بازی مذکور که به همین شیوه با کلاهبرداری در اختیار وی قرار گرفته بود، استخراج و مشخص گردید که تعداد مالباختگان این پرونده، بالا بوده و نیازمند بررسی تکمیلی می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه فرزندان در فضای مجازی کمتر آسیب ببینند، نیاز است که والدین بر فعالیت‌های سایبری آن‌ها و همچنین بازی‌های رایانه‌ای که انجام می‌دهند نظارت کافی داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان در رابطه با پرونده موصوف به والدین، حساسیت فضای سایبری را یادآور شده و افزود: کنترل و تربیت صحیح فرزندان در عصر فعلی که به عصر فناوری اطلاعات معروف می‌باشد دشوارتر از گذشته بوده و مستلزم صرف زمان و توجه بیشتری به فرزندان‌مان در رابطه با آموزش استفاده صحیح از بستر فضای سایبری، هستیم و هرگونه غفلت در این رابطه، ضرر مادی و معنوی غیر قابل جبرانی را در بر خواهد داشت.

آراوند از هموطنان خواست: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۲۱۸۲۴۷۳۲ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین