کد خبر: ۷۴۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۸

تهران رکورد آلودگی را می‌زند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس شورای شهر تهران گفت: «شهر تهران از نظر آلودگی‌های مختلف زیست محیطی در سطح کشور و حتی جهان رکورددار است». 

به گزارش مهر در جلسه نود و چهارم شورای شهر تهران مراسمی با حضور همیاران محیط زیست جهت گرامیداشت روز زمین پاک برگزار شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به روز زمین پاک،خاطر نشان کرد: «نگهداشت درست زمین، هوا و محیط زیست از ضروریات زندگی است و بدون آنها زندگی ممکن نخواهد بود».

وی همچنین یاد آور شد: «در دنیایی که تکنولوژی در آن حکمفرماست حرکت در مسیر از بین بردن محیط زیست شهری است و طبیعی است که هر چه زودتر باید از این فعالیت ها جلوگیری کرد».

رئیس شورای شهر خواستار اصلاح فرهنگ شد و تصریح کرد: «بسیاری از مشکلات موجود زیست محیطی با اصلاح فرهنگ ممکن خواهد بود که در این راه باید نسبت به فرهنگ سازی اقدام کرد». 

پس از صحبتهای رئیس شورای شهر، 20 نفر از همیاران محیط زیست به نمایندگی از 5 هزار نفر از همیاران محیط زیست شهر تهران سروده هایی را در وصف اعضای شورا با موضوع محیط زیست خواندند ضمن آنکه میثاق نامه ای را با امضای اعضای شورا در صحن علنی قرائت کردند.

در میثاق نامه روز زمین پاک آمده است: «در توسعه هزاره سوم باید تمامی قوای خود را صرف حفاظت از محیط زیست کنیم و تمامی آموزش های زیست محیطی لازم را فرا گرفته و آموخته های خویش را به دیگران بیاموزیم».

میثاق نامه روز زمین پاک همچنین تاکید دارد: «در مقابل موانع پیش رو، با اتکا به خداوند متعال و جذب تلاش های مردمی با صبر و بردباری تمامی موانع را از سر راه برداشته و استوارتر از همیشه قدم برداریم».

در انتهای این میثاق نامه آمده است: «در تلاش گروهی، تمامی شهروندان و مدیران شهر را به سوی مدیریت پایدار زیست محیطی رهنمون سازیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین