کد خبر: ۷۴۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۰

موفقیت مستند ایرانی در جشنواره هات داکس تورنتو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم اهدای جوایز پانزدهمین جشنواره بین‌المللی مستند هات داكس عصر روز گذشته در سالن ایزابل بیدر شهر تورنتو برگزار شد.

به گزارش سرویس هنر آفتاب و به نقل ازپایگاه خبری فیلم كوتاه در این مراسم، فیلم روزهای بی‌تقویم به كارگردانی مهرداد اسكویی توانست جایزه بهترین مستند نیمه بلند جشنواره را به خود اختصاص دهد.

هیات داوری بخش فیلم‌های كوتاه و نیمه بلند جشنواره با اشاره به این كه این فیلم تصویری روشن‌گر و امیدوارانه از یک دارالتادیب در تهران ارائه می‌كند، اعلام كردند كه روزهای بی‌تقویم نوعی كشف ارائه می‌كند و پیش‌فرض‌های تماشاگر را به چالش می‌كشد.

بر اساس این گزارش، در بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره، جایزه بهترین مستند بلند به فیلم جراح انگلیسی به كارگردانی جفری اسمیت اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوری برای بهترین مستند بلند نیز به فیلم تحسین شده ببین اگر خندیدم ساخته تامار یارومی تعلق گرفت كه تصویری انتقادی از وضعیت زنان سرباز در ارتش اسرائیل ارائه می‌كند. 

در بخش مسابقه فیلم‌های كانادایی نیز جایزه بهترین مستند بلند به جونیور ساخته ایزابل لاوین اهدا شد و فیلم چشمک جایزه ویژه هیات داوری را دریافت كرد.

این در حالی است كه جایزه بهترین فیلم كوتاه جشنواره به فیلم انگلیسی صف عذرخواهی به كارگردانی جیمز لی اهدا شد.

در این مراسم جیمز لیكاک، مستندساز برجسته جایزه افتخاری یک عمر فعالیت سینمایی جشنواره را دریافت كرد و جایزه «دان هایگ» به یانگ چانگ، فیلمساز اهل مونترال اهدا شد.

جشنواره مستند هات داكس كه از روز 17 آوریل آغاز شده است، تا فردا 27 آوریل به كار خود ادامه می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین