کد خبر: ۷۴۲۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
ادامه ادعاهای تکراری و عجیب مسئولان دولت رئیسی

میرکاظمی: وقتی دولت را تحویل گرفتیم در خزانه پولی برای پرداخت نبود/ مجلس و دولت کسری بودجه را حرام بدانند

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه می‌دانند که سفره مردم این روز‌ها کوچک‌تر شده و تغییر ریل بودجه دیگر انتخاب نیست، ضرورت است.
میرکاظمی: وقتی دولت را تحویل گرفتیم در خزانه پولی برای پرداخت نبود/ مجلس و دولت کسری بودجه را حرام بدانند
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود میرکاظمی در جلسه هم اندیشی با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در اغلب کشور‌ها رشد مصرف انرژی نشان دهنده بهبود وضعیت اقتصادی است، اما در ایران با وجود افزایش مصرف گاز از ۱۴۰ میلیارد به ۲۴۰ میلیارد متر مکعب رشد اقتصادی ما نوسانی و کاهنده بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، وی با بیان اینکه با این تورم بالا و این رشد اقتصادی سرمایه جذب نخواهد شد، تصریح کرد: چهار هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است، اما چرا سرمایه گذاری نمی‌شود؟

بیشتر بخوانید:

معاون رییس جمهور افزود: وقتی ما در مرداد ماه امسال دولت را تحویل گرفته بودیم حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان تخصیص صادر شده بود، اما در خزانه پولی برای پرداخت نبود. ما بدون استقراض از بانک مرکزی تا کنون همه حقوق‌ها را سر وقت پرداخت کردیم. اما اگر مجلس و دولت به فکر اقشار کم درآمد هستند باید بستن بودجه با کسری را حرام بدانند.

میرکاظمی تصریح کرد: در سال آینده ضابطه‌ای دیده ایم که از طریق ارتباط سازمان برنامه و شورای پول اعتبار اضافه برداشت بانک‌ها کنترل شود تا روند کاهنده نرخ تورم در سال آینده سرعت بیشتری بگیرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پایان تاکید کرد: بودجه ۱۴۰۱ بر اساس سند آمایش می‌تواند دغدغه‌های مهم کشور در حوزه عدالت را به خوبی پیگیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین