کد خبر: ۷۴۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۴

پاکستان از چین تسلیحات ضد تروریستی می‌خرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پاکستان از خریداری تسلیحات نظامی چینی خبر داد. وزیر خارجه پاکستان «شاه‌ محمود قریشی» با اعلام این خبر اظهار داشت: «پاکستان برای مقابله با حملات تروریستی از چین تسلیحات نظامی خریداری می‌کند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه قریشی در کنفرانس خبری به همراه «یانگ‌جیچی» همتای چینی خود  اعلام داشت: «پاکستان خواستار خرید تجهیزات ضد تروریستی از چین است و پکن از در اختیار گذاشتن این تجهیزات به ما ابراز خشنودی کرده است».

وزیر خارجه پاکستان در ادامه افزود:« این تجهیزات به ارتش ما در مقابله با حملات تروریستی کمک می‌کند». او همچنین از تمایل دو طرف به برقراری روابط دوجانبه در زمینه‌های تازه خبر داد.

«یانگ جیچی» نیز اعلام داشت: «سفرش به پاکستان قدم دیگری بر استواری روابط دو کشور در زمینه‌های دفاعی، اقتصادی، امنیتی و انرژی خواهد بود».

وزیر خارجه چین بر همکاری صلح‌آمیز دو کشور در زمینه انرژی هسته‌ای تاکیید کرد و آن را موفقیت بزرگی خواند. 

«یانگ جیچی» در ادامه افزود: «ما پروژه‌های خوبی را در این زمینه برعهده گرفتیم و پاکستان حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد».

شایان ذکر است وزیر خارجه چین در پاسخ به سوال همکاری کشورش در پروژه چند میلیاردی خطوط گاز ایران و پاکستان گفت: «با جدیت در حال بررسی این پروژه هستیم  ولی نیازمند اطلاعات بیشتری از سوی طرف پاکستانی خود هستیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین