کد خبر: ۷۴۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۱
دکتر مرادی رئیس گروه روانشناسی دانشگاه تربیت معلم:

راهکارهای اسلام در حل معضلات اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر مرادی رئیس گروه روانشناسی دانشگاه تربیت معلم در گفتگو با خبرنگار آفتاب می‌گوید: «همایش اسلام و آسیبهای اجتماعی در تاریخ 10و 11 تیرماه توسط سازمان بهزیستی برگزار می‌شود. در این همایش بر اساس بررسیهای بهزیستی هشت آسیب اساسی در نظر گرفته شده است که عبارتند از: خودکشی، زنان آسیب دهده، خشونت خانگی، فرار از خانه، ‌کودکان خیابانی، طلاق، اعتیاد، کودک آزاری و آسیبهای نو پدید».

وی می گوید:«بر طبق این هشت موضوع هشت کارگروه ایجاد شده است که در این کارگروه ها اساتید دانشگاه با همراهی عضوی از حوزه علمیه به بحث و گفتگو می‌پردازند. عناوین مباحث این کارگروه ها از طرف ستاد همایش اسلام و آسیبهای اجتماعی مشخص شده است». 

در این رابطه دکتر مرادی افزود: «این همایش کاریست بر اساس تحقیقات میدانی و کارشناسی و ابتکارات راهبردی که مجموعه‌ای است از تحقیقات گذشته و بررسیهایی که در کارگروه ها قرار است طی ده جلسه انجام شود».

وی در پایان گفت: «قرار است در این همایش نگاه اسلام در زمینه آسیبهای اجتماعی ارائه شود. جمع بندی این مباحث به علاوه مباحث نظری خارج از کارگروه ها تدوین می‌شود و سرفصلهای همایش را تشکیل می‌دهد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین