کد خبر: ۷۴۲۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

توصیه سناتور جمهوریخواه آمریکایی به هم حزبی‌هایش برای حفظ "رابطه کاری" با ترامپ

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی اظهار کرد، هر رهبر حال حاضر یا آتی حزب جمهوری‌خواه باید با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا "روابط کاری" داشته باشد.
توصیه سناتور جمهوریخواه آمریکایی به هم حزبی‌هایش برای حفظ
آفتاب‌‌نیوز :

 لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه‌ای به کریس والاس مجری فاکس نیوز گفت: اگر می‌خواهیم در سال ۲۰۲۲ موفق باشیم، باید به عنوان یک تیم با یکدیگر همکاری کنیم.

به گزارش دیلی میل، وی افزود: و این حرف من به هر جمهوری‌خواه است؛ اگر می‌خواهید رهبری برای حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان یا سنا باشید، در صورت عدم داشتن رابطه کاری با دونالد ترامپ، نمی‌توانید مؤثر عمل کنید. پس من امیدوارم که ما از این بابت به موضعی یکسان دست پیدا کنیم.

گراهام در حالی در این برنامه کریس والاس شرکت کرد که این مجری پرسابقه فاکس نیوز پیشتر در خبری غیر منتظره اعلام کرده بود که قصد دارد بعد از پخش برنامه‌اش در روز یکشنبه، از فاکس نیوز استعفا دهد.

گراهام بلافاصله پس از اعلام این خبر از سوی والاس توییت کرد: "از شنیدن اینکه کریس والاس قصد دارد برنامه Fox News Sunday را ترک کند، شوکه شدم."

وی افزود: من کاملاً از مدت حضورم در برنامه او لذت بردم. کریس منصفانه همه را به چالش کشید و سعی کرد بهترین اطلاعات را به بینندگانش برای ارزیابی مسائل بدهد. دلمان برای کریس تنگ خواهد شد. او باید به دستاوردهای خود و تیمش در برنامه Fox News Sunday افتخار کند.

گراهام که نماینده جمهوریخواه ارشد در کمیته مالی مجلس سنا است، روز یکشنبه به برنامه والاس پیوست تا در مورد برنامه اجتماعی بسیار پرهزینه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا موسوم به برنامه "بازسازی بهتر" ​​و مخالفت جمهوریخواهان با آن بحث کند.

این سناتور در طول مصاحبه خود اظهار داشت که برنامه رفاهی "بازسازی بهتر" در واقع ۴.۹ تریلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت نه مبلغ ادعایی ۱.۷۵ تریلیون دلاری که دولت آمریکا برای هزینه‌های آن اعلام کرده است.

دموکرات‌ها اطمینان داده‌اند که لایحه برنامه "بازسازی بهتر" هیچ هزینه‌ای برای آمریکایی‌ها نخواهد داشت. اما گراهام می‌گوید که هنوز آنها نحوه پرداخت هزینه‌های این برنامه اجتماعی را مشخص نکرده‌اند.

گراهام پرسید: "شما قرار است در این برنامه چه کار کنید؟ اگر می‌گویید هزینه آن پرداخت می‌شود، برنامه جبران هزینه‌ها را به من بدهید. آیا مالیات را سه تریلیون دلار افزایش می‌دهید؟ آیا بودجه دولت را سه تریلیون دلار کاهش می‌دهید؟

والاس از گراهام در مورد حمایت جمهوریخواهان سنا از طرح کاهش مالیاتی ترامپ در سال ۲۰۱۷ و این ادعا که این طرح باعث اضافه شدن دو تریلیون دلار به اقتصاد شد، سوال کرد.

گراهام پاسخ داد: "من دوست دارم پول را به مالیات دهندگان بازگردانم. من دلم نمیخواهد بیشتر از آنچه در جنگ جهانی دوم خرج کردیم، هزینه صرف کنیم. و این همان کاری است که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم."

او ادامه داد: هزینه واقعی لایحه "بازسازی بهتر" پنج تریلیون دلار است. ۱.۷۵ تریلیون دلار نیست. سه تریلیون دلار به کسری بودجه اضافه خواهد کرد. وقتی به شما می‌گویند هزینه این لایحه پرداخت شده، دروغ می‌گویند.

او بیان کرد: نانسی پلوسی آن را با رقم ۱.۷۵ دفتر بودجه کنگره به مجلس نمایندگان آورد که این یک دروغ بود. وقتی او صحبت از کسری بودجه ۳۰۰ میلیارد دلاری در ارتباط با این لایحه کرد، این یک دروغ بود.

گراهام روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره اینکه چگونه لایحه "بازسازی بهتر" به اقتصاد آمریکا آسیب می‌زند صحبت کرده و از بایدن به دلیل شکست‌هایش در رابطه با تورم و برنامه بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری انتقاد کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز به جمهوری‌خواهان از بابت حمایتشان از طرح کاهش مالیات در سال ۲۰۱۷ و تناقض این اقدامشان با مخالفت فعلی آنها با لایحه "بازسازی بهتر" کنایه زد.

ساکی گفت:‌ طرحی که آنها پیشنهاد و تصویب و تبدیل به قانون کردند، یعنی طرح کاهش مالیاتی سال ۲۰۱۷، دو تریلیون دلار بود که به هیچ وجه و با هیچ شکل و قالبی، هزینه آن جبران نشد و به نظر نرسید که آنها چندان از این بابت ناراحت شده باشند.

والاس ویدیوی این صحبتهای ساکی را برای گراهام پخش کرده و بعد از آن از او پرسید: آیا این حرف ساکی درست است؟

او پاسخ داد: "اوه، نه، نه واقعا".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین