کد خبر: ۷۴۲۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

طرح بزرگ اسرائیل برای احداث شهرک‌هایی در قدس شرقی

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی قصد تبلیغ طرح‌های فشرده‌ای برای احداث شهرک‌های جدیدی در قدس شرقی را دارد.
طرح بزرگ اسرائیل برای احداث شهرک‌هایی در قدس شرقی
آفتاب‌‌نیوز :

طرح‌هایی برای ایجاد شهرک جدیدی در محله شیخ جراح و شهرک‌های جدیدی در بیت صفافا، بیت حنینا و صورباهر در قدس وجود دارد. ساخت شهرک‌های جدید شامل تخلیه ساکنان فلسطینی است که در املاکی که مدیریت آن را "نگهبان املاک عمومی" در وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی برعهده دارد، زندگی می‌کنند.

به گزارش روزنامه هاآرتص، وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در توضیحی در این باره اعلام کرد، ارتقای طرح ساخت و ساز در محله شیخ جراح در دست بررسی است؛ اما در اطراف بیت صفافا صحبت درباره بهبود املاک است و طرح‌هایی درباره محله‌های دیگر وجود ندارد.

براساس قانون رژیم صهیونیستی نزدیک به ۹۰۰ ملک تحت نظارت "نگهبان املاک" هستند که بیشتر آن املاک فلسطینی‌ها در قدس شرقی است؛ اما این نهاد با این ادعا بر این املاک سلطه یافته که مالکانشان ناشناخته هستند. این نهاد شکایت‌هایی را با کمک یک وکیل برای بیرون کردن خانواده‌های فلسطینی از منازلشان در قدس و اسکان دادن یهودیان ارائه کرده بود.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی فردا (سه‌شنبه) درباره شکایتی که دو جمعیت علیه "نگهبان املاک" ارائه کرده‌اند، حکم خواهد داد. در این شکایت آمده است که این نهاد آپارتمان‌های ساکنان قدس را از ده‌ها سال پیش به شهرک‌نشینان می‌فروشد بدون اینکه به ساکنانش ابلاغ کند.

براساس اسناد فاش شده این نهاد قصد اجرای طرح‌هایی برای احداث شهرک‌هایی در پنج منطقه را دارد. این مناطق شامل بخش غربی شیخ جراح معروف به منطقه ام هارون و بخش شرقی شیخ جراح، بیت حنینا در شمال قدس، بیت صفافا در جنوب قدس در مجاورت صورباهر و منطقه باب العامود، ورودی اصلی شهرک قدیمی قدس هستند و رژیم صهیونیستی قصد دارد ده‌ها واحد مسکونی را در این مناطق احداث کند. اخیرا نیز اداره ثبت اراضی در وزارت دادگستری این رژیم محله ام هارون را به نام شهرک‌نشینان ثبت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین