کد خبر: ۷۴۲۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

اظهارات نماینده مجلس درباره حقوق معلمان

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در متن ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی قید شده؛ هریک از معلمان باید ۸۰ درصد مجموع حقوق فوق‌العاده‌های هیأت علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافت کنند که رقم آن معادل ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان می‌شود.
اظهارات نماینده مجلس درباره حقوق معلمان
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به ادامه بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در نشست روز سه‌شنبه جلسه علنی مجلس، گفت: این لایحه دارای ۷ ماده است و در نشست امروز تا ماده ۴ این لایحه مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم بررسی ادامه این لایحه فردا به پایان برسد.

سوابق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در رتبه معلمان تأثیرگذار خواهد بود

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس مصوبه امروز صحن علنی مجلس در ماده ۴ لایحه رتبه‌بندی؛ تمامی معلمانی که به مدت ۴ سال در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحصیلکرده باشند، ۴ سال سابقه آنها در امتیازگیری برای کسب رتبه محاسبه می‌شود.

تأثیر سوابق پژوهشی معلمان در رتبه معلمان

منادی سفیدان ادامه داد: مصوبه دیگر امروز صحن علنی مجلس بر این مبنا بود که علاوه بر «دوره‌های ضمن خدمت، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی-تربیتی، خلاقیت و نوآوری، سنوات تجربه معلمی، سوابق مدیریتی در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیازات لازم در نظام رتبه‌بندی معلمان»، سوابق پژوهشی نیز در کسب رتبه برای معلمان تأثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه رتبه‌بندی کار تخصصی و فنی بود، زمان زیادی از کمیسیون و صحن مجلس می‌برد و به همین دلیل چندین مرتبه از صحن به کمیسیون ارجاع شد.

بازنشستگان سال ۱۴۰۰ مشمول این لایحه می‌شوند

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: براساس لایحه ارائه شده به صحن مجلس توسط کمیسیون آموزش، رتبه‌بندی که اجرای آن از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود و بازنشستگان سال ۱۴۰۰ نیز مشمول آن خواهند شد.

منادی‌سفیدان اضافه کرد: در ماده ۶ لایحه ارائه شده به کمیسیون آمده است، برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۱۰ درصد، مربی معلم ۲۵ درصد، استادیار معلم ۳۷ درصد، دانشجویار معلم ۴۷ درصد و استاد معلم ۵۲ درصد به مجموعه حقوق مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

حداقل دریافتی معلمان در نظام رتبه‌بندی ۸ میلیون تومان خواهد بود

وی تصریح کرد: همچنین در لایحه‌ای که به تصویب کمیسیون رسیده، حداقل دریافتی معلمان بر اساس طرح رتبه‌بندی مبلغ ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان خواهد بود چرا که در متن ماده ۶ این لایحه قید شده؛ هریک از معلمان باید ۸۰ درصد مجموع حقوق فوق‌العاده‌های هیأت علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافت کنند که رقم آن معادل ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان می‌شود.

این نماینده در مجلس یازدهم تأکید کرد: رتبه‌بندی معلمان با نظر هیأت‌های ممیزی صورت می‌گیرد و دولت مکلف است پس از تصویب این قانون نسبت به تشکیل‌های ممیزی برای رتبه‌بندی معلمان اقدام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین