کد خبر: ۷۴۲۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰

گفت‌وگوی پوتین و ماکرون درباره ناتو، اوکراین، قره‌باغ و بلاروس

کاخ کرملین اعلام کرد روسای جمهوری روسیه و فرانسه درخصوص بسط ناتو در شرق به گفتگو پرداختند.
گفت‌وگوی پوتین و ماکرون درباره ناتو، اوکراین، قره‌باغ و بلاروس
آفتاب‌‌نیوز :

کاخ کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار گفتگو‌های فوری با کشور‌های غربی برای جلوگیری از بسط بیش از پیش ناتو به سوی شرق شد.

به گزارش یو اس نیوز، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهوری روسیه بر لزوم راه‌اندازی مذاکرات بین‌المللی جهت حصول ضمانت‌های حقوقی که مانع از بسط بیشتر ناتو در شرق و ارسال تسلیحات به کشور‌های همسایه علی‌الخصوص به اوکراین خواهند شد، تاکید کرد؛ مساله‌ای که با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز آن را مطرح کرده است.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است: پوتین و ماکرون در این تماس تلفنی که با ابتکارعمل طرف فرانسوی انجام شد، به شرح برآورد‌های اولیه خود از اوضاع اوکراین پرداختند.

طبق این بیانیه، پوتین نمونه‌هایی دقیق ذکر کرد که دال بر نقض‌های توافقات مینسک از سوی اوکراین بود، در حالیکه این توافقنامه اصل بی‌بدیل برای حل بحران داخلی اوکراین است.

رئیس‌جمهوری روسیه اشاره کرد، مقامات اوکراین از عمد اوضاع در خط تماس را در میان چشم پوشی کشور‌های غربی متشنج می‌کنند.

او تاکید کرد: انتقال سلاح‌های جدید به اوکراین به منزله تهدید مستقیم امنیت روسیه است.

رئیس‌جمهوری روسیه از شرکای فرانسوی خواست با درک خود با عوامل نگرانی کنونی برخورد کنند و در بررسی آن‌ها مشارکت کنند.

پوتین و ماکرون همچنین درباره تدابیر مقابله با کرونا و بررسی اوضاع مرز‌های بلاروس با کشور‌های اروپایی و تحولات قره باغ تبادل نظر کردند.

آن‌ها بر میزان فایده افزایش تلاش در رویکرد روسای شرکت‌کننده در گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که شامل فرانسه، روسیه و آمریکاست، تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین