کد خبر: ۷۴۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۰

شکایت خانواده «جان لنون» از یک فیلم مستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یوكو اونو، همسر جان لنون، خواننده مشهور گروه «بیتلز» از سازندگان یک فیلم مستند در حال نمایش شكایت كرد.

به گزارش سرویس هنر آفتاب و به نقل از «پایگاه خبری فیلم كوتاه» او و دو پسر لنون دادخواستی را علیه مستند اخراجی: هوش مجاز نیست به دادگاه عرضه كرده است، چرا كه معتقدند سازندگان فیلم بدون اجازه از آهنگ مشهور تصور كن جان لنون استفاده كرده‌اند.

مستند اخراجی كه در نخستین هفته اكران خود، فیلم دهم گیشه آمریكای شمالی شد، فرضیه تكامل داروین را به چالش می‌كشد. 

اونو و دیگر اعضای خانواده لنون دادخواست خود را به دادگاهی در منهتن داده‌اند و ادعا كرده‌اند آهنگ تصور كن در فهرستی از آثار جان لنون است كه استفاده از آنها به اجازه بیوه او بستگی دارد.

این در حالی است كه كمپانی «پریمایز مدیا» تهیه كننده مستند اخراجی می‌گوید از قطعه كوتاهی از آهنگ مورد مناقشه استفاده كرده است.

آنها در بیانیه‌ای اعلام كرده‌اند: بر اساس قواعد استفاده مناسب، مفسران خبر و فیلم‌های مستند به شكل مرتب از این متریال به همان شكلی كه ما استفاده كرده‌ایم، استفاده می‌كنند.

این در حالی است كه اونو در دادخواست خود گفته است نمایش فیلم این برداشت را به شكل جدی به وجود آورده كه او اجازه استفاده از این آهنگ محبوب را داده و از سوی طرفداران لنون متهم شده كه همه چیز را می‌فروشد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین