کد خبر: ۷۴۳۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

هواشناسی بوشهر نسبت به آبگرفتگی معابر هشدار داد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: از فردا تا چهارشنبه هفته آینده نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و مواج شدن دریا در این استان هشدار داده می‌شود.
هواشناسی بوشهر نسبت به آبگرفتگی معابر هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

پیام مساعدی گفت: استان بوشهر از فردا (پنجشنبه ۲۵ آذر) با ورود یک سامانه بارشی تا پایان چهارشنبه (اول دی) به تناوب شاهد بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وی بیان کرد: تمرکز بارندگی‌ها در نیمه شمالی استان و برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده پیش‌بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: با فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و سیلابی شدن رودخانه‌های منشعب از استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در این بازه باید از رفتن به بلندی‌ها و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های واقع در شمال استان خودداری کنند.

مساعدی بیان کرد: همچنین انتظار است برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و محافظت از محصولات کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی همچنین با اشاره به وزش باد جنوب شرقی، گفت: از جمعه (۲۶ آذر) تا دوشنبه (۲۹ آذر) به سبب وزش باد متوسط تا به نسبت شدید جنوب شرقی بر روی دریا، سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر به تناوب تا حدودی مواج می‌شود و ارتفاع موج به یک تا ۱.۵ متر خواهد رسید.

مساعدی افزود: از دریانوردان انتظار می‌رود در این مدت از ترددهای دریایی غیرضرور اجتناب کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای ۲۴ ساعت آینده در برخی از نقاط استان احتمال بارش پراکنده باران و مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

مساعدی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در خلیج فارس ۳۰ تا ۹۰ و از فردا گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۴۸ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۵:۴۸ ، جزر دوم ساعت ۱۰:۵۵و مد دوم ساعت ۱۷:۴۹ خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین