کد خبر: ۷۴۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۱

عید پاک در روسیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برگزاری مراسم عیدپاک پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در روسیه رواج فراوانی پیدا کرده است مردم روسیه با شادی و تبریک به یکدیگر رستاخیز حضرت مسیح را جشن می‌گیرند و به یکدیگر تخم‌مرغ رنگی هدیه می‌دهند.

طبق یک نظرسنجی صورت گرفته 60 درصد مردم روسیه رستاخیز مسیح را جشن می‌گیرند سیاستمداران و مقامات ارشد روسیه نیز اغلب اوقات در مراسم مذهبی کلیسا شرکت می‌کنند.

در مراسم مذهبی امسال در کلیسای جامع «مسیح منجی» در کنار رودخانه مسکوا در مرکز شهر مسکو «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به همراه جانشین خود «دیمیتری مدویدوف» در نزدیک شمعهای محراب کلیسای جامع ایستاده بودند.

گروهی از زائران مسیحی به همراه خود آب مقدس را از بیت‌المقدس به کلیسای جامع آوردند. مراسم عید پاک در کشورهای ارتدوکس همواره چندین روز پیش از کشورهای کاتولیک برگزار می شود.

از دیگر مراسم عیدپاک رنگ کردن تخم‌مرغ است. رنگ قرمز در این میان سمبل خون حضرت مسیح می باشد، گفتنی است مردم در این روز کیک و دیگر غذاها را برای آموزش به کلیسا می‌آوردند. بیشتر مردم روسیه عید پاک را با دیدار از مزار مردگان خود آغاز می‌کنند در عین حال کلیسا مخالف این رسم است و معتقد است این عید پاک زمان شادی است.‌
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین