کد خبر: ۷۴۳۳۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
با اشاره به مذاکرات احیای برجام

انتقاد تند امام جمعه مشهد از برخی رسانه‌ها: لشکر دشمن هستند / باید محاکمه شوند

امام جمعه مشهد گفت: بازگوکنندگان حرف‌های دشمن در مطبوعات و فضای مجازی، لشکر دشمن هستند و باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند؛ اگر کسی در مقابل جهاد تبیین یک روزنامه یا فضای مجازی قرار گیرد و با جهادگران تبیین مقابله کند؛ دشمن و عامل نفوذی دشمن است و دستگاه‌ها باید او را تعقیب کنند تا در ورق پاره روزنامه‌اش هر چیزی می‌خواهد ننویسد و اسمش را آزادی بیان بگذارد. در دنیا اینها را محاکمه صحرایی می‌کنند.
انتقاد تند امام جمعه مشهد از برخی رسانه‌ها: لشکر دشمن هستند / باید محاکمه شوند
آفتاب‌‌نیوز :

امام جمعه مشهد مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب فرمان «جهاد تبیین» را صادر کردند که همه ما در قبال آن مکلف و موظف هستیم.

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آغاز دهه فاطمیه و ایام شهادت صدیقه اطهر (س)، اظهار کرد: امروز روز اول دهه مبارکه فاطمیه و امشب شب شهادت جانگداز صدیقه اطهر به روایت ۷۵ روز است.

وی با بیان این‌که در مورد شهادت حضرت فاطمه (س) دو روایت ۷۵ روز و ۹۵ روز وجود دارد، ادامه داد: محدثین در مسئله زمان شهادت ایشان دو نقل دارند که یکی شهادت حضرت زهرا (س) ۷۵ روز پس از رحلت پیامبر (ص) و دیگری، ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) است.

الگوگیری از سیره سیاسی اهل بیت (ع)

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که در سیره سیاسی اهل بیت (ع) اسرار زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: علت اینکه ما پیگیر مظلومیت اهل بیت (ع) هستیم، مراسم می‌گیریم و این مظلومیت را بین خود بازگو می‌کنیم، الگوبرداری از سیره سیاسی ایشان در مسیر حرکت‌ها و تحولات سیاسی جامعه خودمان است.

وی با اشاره به یورش به خانه حضرت زهرا (س)، آتش زدن در خانه و هتک حرمت به ساحت اهل بیت (ع)، گفت: با توجه به اینکه تهاجمی صورت گرفت اما می‌توان این حادثه را به جز اشک و عزاداری به‌عنوان یک الگو و آموزه سیاسی در برابر تهاجماتی که به اسلام و مسلمین می‌شود، مورد توجه قرار داد.

علم‌الهدی به ایستادگی حضرت صدیقه اطهر (س) در مقابل ورود هتاکان به خانه و همچنین به اسارت بردن امیرالمؤمنین (ع) اشاره و بیان کرد: قنفذ آن‌قدر به دست حضرت زهرا (س) ضربت زد که بعد از سه ماه، زمانی که علی (ع) بدن زهرا (س) را غسل می‌داد، ورم بازوی ایشان را حس کرد.

وی افزود: این آموزه سیاسی از نظر مقاومت است که باید در برابر دشمن مقاوم ایستاد نه اینکه با یک حرکت شیطانی تحریمی که شکم آدم‌ها را نشانه می‌گیرند برویم کنار؛ ما پیروان حضرت زهرا (س) هستیم و این آموزه سیاسی را از ایشان می‌آموزیم.

«جهاد تبیین» اصلی‌ترین حرکت حضرت زهرا (س)

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که حرکت اصلی حضرت صدیقه اطهر (س) «جهاد تبیین» بود، خاطرنشان کرد: در موقعیتی که با شمشیر نمی‌شود برخورد کرد، امت اسلامی در انحرافی فوق‌العاده فرو رفته، رهبری را از خط امامت منحرف کردند و جریانی فاسد و باطل، هزاران مشکل و فساد در امت و جامعه اسلامی ایجاد می‌کند، حضرت فاطمه (س) با جهاد تبیین به میدان آمد.

وی به سه خطبه جریان‌ساز حضرت فاطمه (س) اشاره و اضافه کرد: حکومتی به‌عنوان دولت عثمانی سال‌های زیادی بر کشورهای اسلامی مسلط شد که تمام فرآیند عملیاتش آدم‌کشی، جنایت و شهوت‌رانی بود و بعد از آن، وهابیت حرمین شریفین را گرفته و بر قبله مسلمانان حاکم شده است، همه این‌ها آثار همان انحراف رهبری از خط وحی بود.

علم‌الهدی ابراز کرد: جهاد تبیین را حضرت زهرا (س) راه انداختند و فرمانش را رهبر معظم انقلاب پنجم مهرماه صادر کردند و صدور این فرمان از طرف ولی امر یعنی همه در این جهاد مکلف و موظف هستند.

همه در قبال «جهاد تبیین» مکلف هستیم

وی با بیان این‌که جهاد تبیین بر همه افرادی که اهل نوشتن و رسانه هستند، تریبون دارند و فعال فضای مجازی هستند، واجب است، گفت: رهبر انقلاب پنجم مهرماه فرمودند «امروز باید همه ما در میدان تبیین حرکت کنیم» یعنی میدانی که صدیقه اطهر تا لحظه آخر عمرشان حرکت کردند تا حقایق و واقعیت‌ها را بگویند و مردم را روشن کند، ما نیز باید در همین میدان حرکت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز دشمن با همه امکانات و قدرت رسانه‌ای خود تلاش می‌کند با ایجاد ابهام و جهالت، مسائل برای مردم کشور و دنیا مبهم شود، به‌دنبال آن در کشور آشوب ایجاد شود، زمینه حمله خارجی فراهم شود، مردم سفره انقلاب را از زیر پای خود جمع کنند تا آنان بر همه چیز کشور مسلط شوند.

وی به فضاسازی‌های رسانه‌ای جریان‌های مقابل برای مقصر جلوه دادن ایران در مذاکرات اشاره و تصریح کرد: در مسئله مذاکرات دارند مسئله را برمی‌گردانند، جنایتی که خودشان کردند و قراردادی که خودشان بهم زدند را با عملیات رسانه‌ای به سمت ما برمی‌گردانند تا موضوع را آن‌طور که می‌خواهند نمایش دهند.

تبیین کننده حرف دشمن، ستون پنجم است

علم‌الهدی با انتقاد از هم‌نوایی عده‌ای در داخل با مواضع دشمنان جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: عده‌ای افراد ناآگاه نیز حرف‌های آنان را بازگو می‌کنند که مسئولان قضائی و اجرایی کشور باید بدانند بازگو کنندگان حرف‌های عناصر کفر در داخل، ستون پنجم دشمن هستند.

وی با بیان این‌که بازگو کنندگان حرف‌های دشمن در مطبوعات داخلی کشور یا بعضی رسانه‌های فضای مجازی باید تحت تعقیب قضائی قرار بگیرند، آنان را لشکر دشمن توصیف و خاطرنشان کرد: اگر این افراد در یک جریان روزمره یا رسانه فضای مجازی بیایند مقابل جریان تبیین حق بایستند و حرف دشمن را تبیین کنند، ستون پنجم دشمن و عامل نفوذی آنان هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که نمی‌توان به اسم آزادی بیان، حرف دشمنان را در رسانه‌ها و روزنامه‌ها ترویج کرد، گفت: آزادی بیان هست، آزادی عداوت و دشمنی نداریم، رهبری فرمان جهاد تبیین دادند و این‌ها علیه جهاد تبیین ایستادند؛ اگر دشمن به ما حمله کرد و رهبری فرمان جهاد دادند، یک نفر از خودمان آمد جلوی حرکت ما را گرفت و حرکت ما را خنثی کرد، مگر به‌عنوان عامل دشمن قابل پیگرد نیست؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
1
32
بهترین جواب برای دشمن وقتی برجام خواستند امضا کنند چند موشک شلیک کنید برای آزمایش هم باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
2
39
چطوره از مذاکرات انتقاد نمیکنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین