کد خبر: ۷۴۳۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۷
با اشاره به برگزاری دور هفتم مذاکرات وین

تخت‌روانچی: آمریکا و اتحادیه اروپا از فرصت استفاده کنند

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت اکنون این آمریکا و اتحادیه اروپا هستند که باید تصمیم بگیرند و ما امیدواریم آن‌ها از این فرصت استفاده کنند.
تخت‌روانچی: آمریکا و اتحادیه اروپا از فرصت استفاده کنند
آفتاب‌‌نیوز :

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اکنون باید آمریکا و اتحادیه اروپا به مسئولیت‌های خود عمل کنند و به اجرای کامل تعهداتشان تحت برجام بازگردند.

مجید تخت روانچی با اشاره به برگزاری دور هفتم مذاکرات وین و دو سند پیشنهادی ایران، افزود: اکنون این آمریکا و اتحادیه اروپا هستند که باید تصمیم بگیرند؛ و ما امیدواریم آن‌ها از این فرصت استفاده کنند. مذاکرات وین فقط از طریق اراده سیاسی واقعی و مذاکرات مبتنی بر حسن نیت می‌تواند موفق شود.

دو روز قبل نیز، نماینده کشورمان در سازمان ملل پس از پایان نشست "شش ماهانه شورای امنیت در مورد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱" با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پیام نشست شورای امنیت، حمایت از احیای برجام بود. برای مرور مجدد دلایل وضع کنونی باید بگویم واقعیت این است که این دولت آمریکا بود که به طور غیرقانونی از برجام خارج شد و تحریم‌ها را دوباره اعمال کرد.

تخت روانچی افزود: ایران به تعهدات خود عمل کرد و بسیار بیشتر از سهم عادلانه اش نیز برای حفظ برجام تلاش کرده است. اکنون باید آمریکا و اتحادیه اروپا به مسئولیت‌های خود عمل کنند و به اجرای کامل تعهداتشان تحت برجام بازگردند. آن‌ها باید تصمیم بگیرند. ما امیدواریم آن‌ها از این فرصت استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین