کد خبر: ۷۴۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۵
فوکودا با مدودیف دیدار کرد

همگرایی دو همسایه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «یاسو فوکودا» نخست وزیر ژاپن در آخرین روز سفرش به روسیه با «دیمیتری مدودیف» رئیس جمهور آتی روسیه دیدار و گفتگو کرد. فوکودا در این دیدار از پیشنهاد مدودیف برای ادامه گفتگو ها در حاشیه اجلاس G8 که قرار است در ژاپن برگزار شود استقبال کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، مدودیف در رابطه با دیدارش با نخست وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت: «من یقین دارم که ما می‌توانیم به گفتگوهای دو رئیس جمهور که از روز شنبه آغاز شده‌است، که تمام مشکلات دو طرف را در بر می‌گیرد و افق های روشنی را در راستای همکاری‌های دو کشور متصور شده‌است امیدوار باشیم. ما همچنین می‌توانیم همکاری و همفکری بیشتری را در مورد اجلاس سران هشت کشور صنعتی جهان که در هوکایدو ژاپن برگزار می شود داشته‌باشیم».

«فوکودا» در مورد اجلاس سران G 8 که در هوکایدو برگزار خواهدشد ابراز امیدواری کرد و اعلام کرد همکاری‌های روسیه و ژاپن در مورد مسائل محیط زیست رو به افزایش بوده و دو کشور منافع و نظرات همسوی را در این رابطه دارند.

پس از این کنفرانس خبری دیدار رئیس جمهور آتی روسیه و نخست وزیر ژاپن پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت.

سرمایه‌ گزاری‌های ژاپن در اقتصاد روسیه طی سال گذشته به رقم 3.1 میلیون دلار رسیده و تبادلات تجاری دو کشور از مرز 13 میلیون یورو در سال گذر کرده‌است. با تمام تفاسیر فوق باید اضافه کرد با ورود به سال 2009 میلادی و آغاز تبادلات انژری میان دو کشور روابط روسیه و ژاپن فصل تازه ای را آغاز خاهد کرد.

بر طبق قرار داد انرژی میان دو کشور قرار است سرمایه‌گزاری‌های ژاپن در میدان نفتی ساخالین افزایش یافته  و 8.5 درصد از واردات انرژی ژاپن از روسیه از همین میدان نفتی خواهدبود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین